"Gua cukup takut bila Sinaganaga berfikiran macam ni. Sebenarnya gua cukup takut bila Sinaganaga berfikir. Sinaganaga memang serba boleh, dan mempunyai misai yang sungguh jantan, tapi berfikir bukanlah kekuatannya." - Sufian Abas.

20 November 2006

Nama saya Ariff!

Image Hosted by ImageShack.us

Ariff! Pakcik Faisal Tehrani kau menang lagi. Masuk TV ooo! Dia pakai baju Melayu cekak musang. Cantik.

Ariff! Pakcik Naga kau pun menang lagi. Naik pentas ooo! Oleh kerana dia tak ada baju Melayu (baju Raya) - dia pakai baju kurung mak dia. Ha ha.

“Dhaaa.” Ariff.

28 Comments:

Anonymous Tanpa Nama said...

Beb apasal lunch kuih tat ...

November 20, 2006 8:11 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Airmas,
Tolong perabiskan kuih tat yang melambak2k kat opis aku ni. Ha ha.

November 20, 2006 8:19 PTG

 
Blogger Cat Cat said...

Cuteeeeeeee-nya. Bukan Abang Naga. Budak yang bersongkok tu.
Rasa nak cubit-cubit pipi.

Cath

November 20, 2006 11:43 PTG

 
Blogger Keluarga Zulkarnain said...

Pak

Sorry juga karena lama tak berkunjung :)

Aku baru aja balik dari USA

Bunda Shafiya / Dr.Rosalina

http://keluargazulkarnain.blogspot.com

November 21, 2006 12:47 PG

 
Blogger Pa'chik said...

pakcik naga menang apa? tahniah ye.

November 21, 2006 1:39 PG

 
Blogger kingbinjai said...

dude baju tu jgn lupa basuh dulu. hilang kan bukti

November 21, 2006 8:16 PG

 
Blogger rudy bluehikari said...

tahniah encik naga menang catatan mencuit hati. Tahun depan ada rezki menang lagi. buat hatrik lagi! ehehe!

November 21, 2006 9:13 PG

 
Blogger Papa said...

berat badan kau naik mendadak ke naga???

November 21, 2006 9:25 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Cat,
HA HA. Itu kau belum jumpa ABAHnya lagi tu... Rasa nak cubit-cubit juga tau! HA HA.

Buk Dokter,
Lumayan!

Pakcik,
Menang hadiah Geng Jurnal. He he.

Jai,
Bukti? Bukti apa?

Rudy,
Ha ha. Mesti-mesti. Tapi, Saharil suruh aku rebut Anugerah Entri Menyentuh Emosi pula lepas ni. Uuu... mesti kena sambut cabaran Saharil ni... Uuuu....

November 21, 2006 9:26 PG

 
Blogger Romantis Selatan said...

pak naga,

pengumuman yang tidak penting, semua pelajar sudah mahu pulang. selamat bercuti.

sekian. terima kasih.

November 21, 2006 9:50 PG

 
Blogger Unknown said...

eh..menang apa ni bro! x tau pun..

arif, cuba tgk pakcik naga pakai baju x ari ni. *lari..*

November 21, 2006 10:39 PG

 
Blogger blackpurple @ jowopinter said...

Cekak musang moden batik dipakai dengan topi... boleh jadi ikutan nanti tu...hehehe

November 21, 2006 10:41 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Roman,
Selamat bercuti cikgu!

Amora,
Ya ya. Hari ni pakcik naga tak pakai baju dalam...
Muerekekekekekekekee...

Purp,
Ikut ikut, jangan tak ikut. Ha ha.

November 21, 2006 11:19 PG

 
Blogger Unknown said...

haha! tahniah! hadiah plak 'mouse' kreatif dan menarik.

November 21, 2006 11:58 PG

 
Blogger Rie said...

berbaju kurung mak dia.

+ selipar jepun
+ topi pergi memancing.

berseni sungguh sol jah. patut tu jadi uniform sindikit sol-jah.

November 21, 2006 12:43 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Gitar Tongtong,
Ha ha. Tahun depan minta Rudy pula yang design piala-piala kot. Boleh kor, Rudy?

Esis,
Selipar hijau tinggal kat opis - aku pakai selipar biru.

Pnut,
Kau tak tengok lagi selipar biru aku. Hu hu hu.

November 21, 2006 1:27 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Mulan,
Buku Kasut Belang Hilang bukan Sinaganaga yang buat. Menurut penulis/pelukisnya - KBH tribute untuk Tok Rimau.

November 21, 2006 1:29 PTG

 
Blogger arianna adrizal said...

A'ah.. lepas tu Ariff bilang,

"Ariff tak kesahhh.."

Betul, sy ada sebelah tu.

haha!




:)

November 21, 2006 2:29 PTG

 
Blogger zizie ali said...

ariff.percayalah. baju yg dipakai pakcik naga tu berwarna putih. kemudian. Kuntum-kuntum merah muncul seperti magis pada kain yang tadinya polos. Tanpa akar. Tanpa batang. Tanpa dahan. Tanpa daun. Tanpa kudup. Tanpa ulat beluncas. Lama kelamaan kuntun-kuntum merah itu mengembang mekar, mencantum, sehinggakan tiada lagi tanah putih yang tertinggal.

November 21, 2006 2:44 PTG

 
Blogger cik puan daun said...

berbaju melayu kain samarinda.. kain kegemaran ayah aku ( golongan berumurr).. ahaha

November 21, 2006 3:20 PTG

 
Anonymous Tanpa Nama said...

aku tak tau, kau punya pakaian unsur apa. tradisional? hawai? atau kaki pancing?

November 21, 2006 4:11 PTG

 
Blogger Nazri said...

Psst - aku kalahkan rekod sufian abas baca buku belang tu. Hukhuk.

Aku ingat tahun depan aku nak pakai baju kurung jugak, untung-untung menang.

Wohoho!

November 21, 2006 4:24 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Anne,
betul-betul. Kau memang di sebelah aku pada ketika itu.

Jadi, orang lain jangan cemburu hah!!!! Ha ha.

Zz,
Ha ha. Lawaklah lu!

Daun,
Ha ha.

Nota,
Itu uniform contoh Sindiket Sol-Jah yang akan diperkenalkan nanti. Ha ha.

Vovin,
Aku rasa, kau patut lepas rambutlah semasa Gathering GJ tu! Sayang rambut yang mayang mengurai itu dibiarkan berikat, alahai!

November 21, 2006 4:31 PTG

 
Blogger fajar said...

tahniah. mula-mula baca, di kepala hanya fikir, "kena serius ni." tapi, bila baca sampai habis, mmg tergelak aje. tabik la. ;)

btw, mcmana ye kalau nak beli KUDETA tu? thru online bole tak?

November 21, 2006 4:55 PTG

 
Blogger Ahsuez said...

baju mak uncle naga telah diperbesarkan bahagian pinggang, dipanjangkan lengan dan dipendekkan labuhnya.

tapi masih lagi mengekalkan ciri-ciri perempuan melayu asli.

November 21, 2006 5:27 PTG

 
Anonymous Tanpa Nama said...

Jeans ketat cawat pendek - kasut aliph - celak bwh mata & baju bunga2 (mak punya).. alahhh macam tak biasa buat keja gini kan?

November 21, 2006 5:49 PTG

 
Blogger bajukurung said...

kertas bahasa melayu 2 -

soalan :

3)Sila sediakan satu teks ucapan penuh untuk 5 minit bagi para pemenang anugerah (apa2 anugerah pun tak kesah la)

jawapan :

3)Ye,ye (ulang 2 kali)
Terima kasih (ulang 4 kali)
Kerana memilih saya untuk menang kali ini (sekali lalu)
Terima kasih (ulang 3 kali)
Juga kepada peminat yg sentiasa menyokong saya dari belakang(ulang 2 kali kalau perlu)
Terima kasih (ulang 6 kali)
oh ya kepada emak dikampung, ini untuk mu! (kalau tak lupa)

hohohohohohohohooho

tapi sayang pakcik naga ucap tak ikut skrip.....

hihihi excited la tuh...

November 21, 2006 5:51 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Fajar,
Kalau nak beli KUDETA - hubungi sdr. Amir Mukhriz. Kat aku dah tak ada stok.

Murai,
Ha ha. Aku lupa - aku pun pakai jeans juga. Ha ha.

Ahsuez,
Spek Ella ada bawak juga - tak pakai - sebab kat dewan tari menari tu gelap. Ha ha. Takut lak, kalau uncle pakai spek Ella tu - uncle akan terlanggar kak Ungku Nor lak.
Bha ha ha!

Ayang,
Bila kau nak update blog? Aku dah link blog kau ke blog aku ni... Bukan senang aku nak link-link ni weh.... Ha ha.

Baju,
Aku tak memang hadiah utama - so, tak payah bagi ucapan. :)

Tadi aku terjumpa Faisal T. Aku tanya, "Berapa ribu hengget yang kau menang?" Dia tak jawab. Dia sengeh-sengeh je. Ha ha.

November 21, 2006 6:44 PTG

 

Catat Ulasan

<< Home