"Gua cukup takut bila Sinaganaga berfikiran macam ni. Sebenarnya gua cukup takut bila Sinaganaga berfikir. Sinaganaga memang serba boleh, dan mempunyai misai yang sungguh jantan, tapi berfikir bukanlah kekuatannya." - Sufian Abas.

20 Disember 2006

Suhu di bawah enam

“Masa mula-mula sekali kau jumpa salji – kau buat apa?” Tanya Yuriko.

“Aku buat snowman!” Jawab aku.

“Snowmannn? Ha ha. Tak coolnya! Kau sepatutnya, buat snow angel! Hah, macam ini, macam ini... lihat ya, lihat ya!” Kata Yuriko. Serentak dia berbaring di atas salji. Sambil tangannya mengepak-ngepak dan kakinya mengangkang-ngangkang.... Berulang-ulang kali sehingga menghasilkan satu corak malaikat di atas salji.

Mata aku tertancap... pada seluar... ermmm... pada celah... ermmm... (Ah, malulah aku untuk memberitahu kau).

Suhu di bawah enam. Dahi terasa panas. Aku demam, barangkali.

29 Comments:

Blogger DakwatMerah said...

dibawah enam apa? inci?

Disember 20, 2006 10:58 PG

 
Blogger dugongsenyum said...

Ha ha!

Disember 20, 2006 11:00 PG

 
Blogger semut said...

bro,
soalan aku sama macam dakwatmerah

Disember 20, 2006 11:18 PG

 
Blogger esis said...

hahaha. ko nampak yang itu ye..

tapi sekarang kalau nampak, dah tak demam kan..

Disember 20, 2006 1:34 PTG

 
Anonymous Tanpa Nama said...

ok lah tu,
pakai jugak seluar
kalau cam britney?
:-)

Disember 20, 2006 1:48 PTG

 
Blogger Tifani Teh said...

Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.

Disember 20, 2006 3:07 PTG

 
Blogger Tifani Teh said...

kau tak buat arca pakcik santa klaus...dengan salji.


meri kismis!

Disember 20, 2006 3:08 PTG

 
Blogger colourful chicken said...

suhu kau dibawah enam sebab tengok celah..err... (malulah nak beritahu kau) hehe...

Disember 20, 2006 3:18 PTG

 
Anonymous Tanpa Nama said...

adik aku tanya kenapa gelak sensorang,
aku malu nak bagi tau aku baca ni
"(Ah, malulah aku untuk memberitahu kau)."
Naga, malu? HikHikHik

Disember 20, 2006 4:20 PTG

 
Blogger ontahsapo said...

aku pun...

Disember 20, 2006 4:54 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Dakwat,
Di bawah enam darjah celcius.

Dug,
:)

Semut,
Jawapan aku sama macam jawapan aku kepada Dakwat. :)

Esis,
6 celcius - sejuk ooo, boleh demam ooo!

Spyz,
Ha ha.

Molus,
HO HO HO Horlicks!

Chic,
Ha ha.

Pakcik,
Ha ha. Ya ya, siapa sangka aku ni PEMALU. :)

Ontah,
Kau pun malu?

Disember 20, 2006 5:44 PTG

 
Blogger rasso said...

huh... macam tu ek...
teknik itu harus dipraktiskan~

Disember 20, 2006 5:48 PTG

 
Blogger tuan tanah said...

kreatif juga kepala otak yuriko tu, ya!

huwaaaa... kat sini takde salji. balik-balik hujan.
balik-baik hujan.
tak pun kabus.

Disember 21, 2006 3:58 PG

 
Anonymous Tanpa Nama said...

ha ha ha aku plak yg malu ha ha

Disember 21, 2006 4:32 PG

 
Blogger Pnut said...

aku suci..jadi tak berapa faham cerita ini...

ermmmmmm

Disember 21, 2006 8:43 PG

 
Anonymous Tanpa Nama said...

hahaha...

Disember 21, 2006 9:00 PG

 
Blogger raden galoh said...

Corak malaikat, Naga? Macamana eh? Hehehe...

Disember 21, 2006 10:36 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Rasso,
Ya ya. Kau harus pratiskan!

Tanah,
Dah bulan berapa dah ni, ta'kan tak turun salji lagi?

Bin,
:)

Pnut,
Kau masih suci? HA HA HA HA HA... (repeat till fade)

Ir,
Ha ha.

Gal,
Alaaa... macam malaikat yang ada kepak tuuuu...

Disember 21, 2006 11:25 PG

 
Blogger kucing urban said...

Hehehe Aku pun rasa macam nak demam... suhu dibawah 3 dah ni hehehehe

Disember 21, 2006 12:45 PTG

 
Blogger .:HalogamoRa:. said...

kalau wa... wa mau bikin snowball dah tu letak sirap merah ngan corn cream.....zzzzaaaassttt!

Disember 21, 2006 1:45 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Kucing,
Lu memang 'kaki demam'. HA HA.

Amora,
Salji kat Toyama tak mulus. Bercampur dengan pasir halus dari gurun Gobi. So, tak boleh nak dibuat ais kepal.

Disember 21, 2006 2:40 PTG

 
Blogger blackpurple said...

Ha ha. Mata kau memang sah normal...!

Disember 21, 2006 3:28 PTG

 
Blogger Tok Rimau said...

Tertancap? Apa tu? Perkataan baru bagi aku.

Disember 21, 2006 3:30 PTG

 
Blogger Pnut said...

hehehehe pemikiran aku masih suci...

takkan masih suci lagi...dpt laki gagah perkasa gitu..ahaks...
dia tanya bila ko nak TT ngan dia?? ada brani???

Disember 21, 2006 4:13 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Purp,
Dari sari ke sari aku nak beli cerminmata - tak terbeli2 juga, alahai!

Rimau,
Lama dah perkataan tu. He he.

Pnut,
Beritahu laki kau - aku lelaki non-partisan - apa 'barang' pegi TT kat Putrajaya! Ha ha.

Disember 21, 2006 5:27 PTG

 
Blogger Keluarga Zulkarnain said...

Hehehe..

Bunda SHafiya

http://keluargazulkarnain.blogspot.com

Disember 21, 2006 10:09 PTG

 
Anonymous Tanpa Nama said...

malu beritahu kami, tapi mukadimah penuh titik sudah cukup membayangkan kemalua... eh, maksud saya perasaan malu yang dialami encik naga.


p/s: tak ada semburan pon. mungkin saya tak ada di rumah ketika itu.

Disember 22, 2006 1:24 PG

 
Blogger Pegawai Khalwat said...

Bagos!

Aku dah tahu cara nak panaskan badan kalau sejuk dalam salji, aircond, hujan, peti ais.....

Disember 22, 2006 9:08 PG

 
Blogger Emphbone said...

Hahahah..

Baru tengok dah demam..
tak bujang la beb..

Disember 22, 2006 5:49 PTG

 

Catat Ulasan

<< Home