"Gua cukup takut bila Sinaganaga berfikiran macam ni. Sebenarnya gua cukup takut bila Sinaganaga berfikir. Sinaganaga memang serba boleh, dan mempunyai misai yang sungguh jantan, tapi berfikir bukanlah kekuatannya." - Sufian Abas.

18 Disember 2006

Nama saya Rakyat bin Abdullah, cikgu!

"Buang kes!!!" Kata Yang Arif.

"Aik! Kenapa pula? Bukankah menteri tu yang mungkir janji?" Tanya aku.

"Betul! Tapi, menteri tu cuma berjanji kepada Rakyat! Nama kamu Rakyatkah?" Kata Yang Arif. Kemudian dia mengajuk-ngajuk kata-kata menteri 'state' itu, "Apa yang kita buat selama ini - adalah untuk Rakyat, Rakyat, Rakyat!" Ada echo. Macam karaOke kat Yow Chuan Plaza.

"Aaa... Ya ya, Yang Arif betul! Saya bukan Rakyat, Rakyat, Rakyat!" Jawab aku.

21 Comments:

Anonymous Tanpa Nama said...

Haha.. best².
Adik ipar rakyat tu telah dipetik sebagai berkata "Kebebasan yang ada kini jika terus disalah guna mungkin menyebabkan kerajaan akan berkata cukup setakat itu (kebebasan) dan kita akan kembali kepada zaman yang kurang bebas sebelum ini,"
Hohoho... Seram!!!

Disember 19, 2006 1:50 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Yis,
Pagi ni hujan. Aku belum ke pejabat lagi. Buku2 yang kau pesan - aku masih simpan. :)

Pakcik,
Siapa berani - boleh namakan anak mereka - Rakyat bin Abddullah. Once ada je kanak-kanak bernama RAKYAT - dia boleh saman 'state'. Boleh dapat uang berjuta wo! Ha ha.

Disember 19, 2006 8:46 PG

 
Blogger Pegawai Khalwat said...

Apa yang kita buat, atau apa yang dia buat?

Disember 19, 2006 9:29 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Khal,
Dia ajuk cakap menteri tu. 'Kita' = ganti nama untuk menteri2 leee...

Oit2, bila nak 'main' kat Stor DBP ni?

Disember 19, 2006 9:37 PG

 
Anonymous Tanpa Nama said...

ahhhh..selama ini aku memangkah Wakil Rakyat! Bukan Wakil Po!

Selama ini duit cukai aku di bayar kepada wakil orang lain...

Tak aci.

Disember 19, 2006 9:48 PG

 
Anonymous Tanpa Nama said...

ahhhh..selama ini aku memangkah Wakil Rakyat! Bukan Wakil Po!

Selama ini duit cukai aku di bayar kepada wakil orang lain...

Tak aci.

Disember 19, 2006 9:49 PG

 
Anonymous Tanpa Nama said...

ahhhh..selama ini aku memangkah Wakil Rakyat! Bukan Wakil Po!

Selama ini duit cukai aku di bayar kepada wakil orang lain...

Tak aci.

Disember 19, 2006 9:50 PG

 
Blogger zizie ali said...

aku tak kenal Rakyat bin Abdullah. yang aku kenal ialah Jusoh bin Abdullah, Kamaruddin bin Abdullah, Nori binti Abdullah, Semek binti Abdullah, Senik binti Abdullah, Linda Choo binti Abdullah, Awang bin Abdullah, Siti Norhaliza Lim binti Abdullah, Awie Chong bin Abdullah...

Disember 19, 2006 10:01 PG

 
Blogger ontahsapo said...

bagus jugak tu, nanti kita buat apa apa, kita tanya dia pulak, nama kamu menteri kah..?

Disember 19, 2006 10:56 PG

 
Blogger June said...

Strike bang! Strike!

Disember 19, 2006 11:44 PG

 
Blogger Rie said...

yang penting. ko ketua sindikit.

Ketua Sindikit bin Abdullah..

hehe

Disember 19, 2006 1:00 PTG

 
Anonymous Tanpa Nama said...

ko tulis
akcik,
Siapa berani - boleh namakan anak mereka - Rakyat bin Abddullah.

Wei.. takkan sume orang nak binkan anak dia kepada abdullah.. ko jangan. Nanti org kata banyaknya anak dia, bini takde. Nama Rakyat, bin nama bapak la.

Disember 19, 2006 3:33 PTG

 
Blogger Unknown said...

"ehem-ehem" pemantau.

Disember 19, 2006 4:35 PTG

 
Blogger Amanitium Cho said...

"ehem ehem" pemantau nombor 2.

(cukup 3 pemantau blog ini akan dikenakan tindakan tatatertib.)

Disember 19, 2006 4:49 PTG

 
Blogger Unknown said...

ada bau la n3 kali ni bro!

Disember 19, 2006 5:03 PTG

 
Anonymous Tanpa Nama said...

"ehem ehem" Pemerhati No 3.

Jom angkut Naga dan campak dia jauh-jauh. Hahaha.

Disember 19, 2006 5:05 PTG

 
Anonymous Tanpa Nama said...

Aku tak masuk campur. Bapak aku bukan nama Arif

Disember 19, 2006 7:04 PTG

 
Anonymous Tanpa Nama said...

Aku tak masuk campur. Bapak aku bukan nama Arif

Disember 19, 2006 7:04 PTG

 
Blogger Sayuti said...

baca, gelak, nak komen, tapi tak tahu nak komen apa.

rakyat bin abdullahjones takda?

Disember 19, 2006 10:28 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Po,
Memang tak aci!

Po,
Memang tak aci!

Po,
Memang tak aci!
Ha ha. Apa gilanya kau komen hingga 3 kali? HA HA.

Zz,
Eh, kau nak kenal dengan 'Syamel, Jamel dan Kamel' tak? Tungguuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu...

Ontah,
HA HA.

Molus,
Pembangkang dah strike dah hari tu... Kat TOL CHERAS rasa2nya. :)

Esis,
Sindiket Sol-Jah mana ada ketua? HA HA. (Tapi, BRAND tu memang aku punya).

Pakcik,
Kau cuba bayang, kalau ramai RAKYAT dok pakat2; dok pi saman 'state' - 'state' boleh deficit ooo... Ha ha.

Mulan,
Wo! He he...

Nizam,
Apa pantau2? Kau kena ingat, esok nyanyi kat Dewan Banquet tu - monitornya macam gampang tau! Ha ha.

Aman,
Tak nak join Sindiket Sol-Jah ke, Aman? HA HA.

Amora,
:) Bao ape? :)

Faent,
HA HA. Dia orang campak aku hingga siku aku luka-luka. Hampeh punya kawan-kawan. Ha ha.

1 part dah siap. Ada lagi 3 part. :)

Ha ha.
Are Yang bukanlah Yang binti Arif ya! Orang lain tu... HA HA.

Sayut,
Eh, hari tu, dia orang sembur tak asap untuk benteras nyamuk addes tu kat dalam rumah kau, Yut?

Guys,
Sorry, lambat reply, Internet kat opis syarikat D kena block! Syarikat dah tak ada $$$ dah kot. Ha ha.

Disember 19, 2006 11:33 PTG

 
Blogger rasso said...

nasib lah...

Disember 20, 2006 5:50 PTG

 

Catat Ulasan

<< Home