"Gua cukup takut bila Sinaganaga berfikiran macam ni. Sebenarnya gua cukup takut bila Sinaganaga berfikir. Sinaganaga memang serba boleh, dan mempunyai misai yang sungguh jantan, tapi berfikir bukanlah kekuatannya." - Sufian Abas.

11 Disember 2006

Jom Heboh!

“Nama pelakon lelaki dalam sinetron Bawang Merah Bawang Putih?” Pengacara tanya.

“'Kunyit!'” Aku jawab.

Orang ketawa beramai-ramai. Kenapa? Aku salah ke?

36 Comments:

Anonymous Tanpa Nama said...

entahlah...mungkin pengacara tuh yang salah kot.

Disember 11, 2006 9:07 PTG

 
Blogger Sayuti said...

tak. memang budaya ketawa beramai2 telah berleluasa sejak akhir2 ini.

hedonisme la katakan.

Disember 11, 2006 10:33 PTG

 
Anonymous Tanpa Nama said...

ha ha ha ha

Disember 11, 2006 11:20 PTG

 
Anonymous Tanpa Nama said...

bukan salah. cuma mereka masih belum boleh menerima. dan aku tak pasti apa yang akan mereka terima. kalau mereka terima pun.

Disember 12, 2006 1:39 PG

 
Anonymous Tanpa Nama said...

hehehehe.. kunyit..
hehe.. hai.. kunyit? hmm.. hikhikhik

Disember 12, 2006 1:47 PG

 
Anonymous Tanpa Nama said...

hehehehe.. kunyit..
hehe.. hai.. kunyit? hmm.. hikhikhik

Disember 12, 2006 1:52 PG

 
Anonymous Tanpa Nama said...

hehehehe.. kunyit..
hehe.. hai.. kunyit? hmm.. hikhikhik

Disember 12, 2006 1:54 PG

 
Anonymous Tanpa Nama said...

malangnya kau x tmasuk golongan yg 3 juta lebih tu.. :P

Disember 12, 2006 2:24 PG

 
Blogger tuan tanah said...

saya tak faham apa-apa untuk ketawa.
tumpang senyum boleh?

Disember 12, 2006 3:35 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Kasih,
Ha ha.

Sayut,
Oh, iye ke?

Bin,
Ha ha. Mari kita ketawa beramai-ramai!

Book,
Ha ha.

Pakcik,
Ya, kunyit, ha ha.

Kelam,
Ya. Ha ha.

Tanah,
Senyum kau sungguh manis. Macam gula. Sungguh.

Disember 12, 2006 8:35 PG

 
Blogger neeziee said...

bawang goreng sebenarnya.

Disember 12, 2006 9:08 PG

 
Blogger d'arkampo said...

bawang merah BARANG putih?

Apa kau mencarut ni Labu?

Disember 12, 2006 9:33 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Nizi,
Ha ha.

Po,
HA HA. Ok ok, aku gi tukar.

Disember 12, 2006 9:54 PG

 
Blogger yaabbna said...

Bawang merah Barang putih?
hahaha.Kuat sungguh imiginasi.

Sapa pelakon lelaki tu?
Aku bukan golongan 3 juta.

Disember 12, 2006 10:04 PG

 
Blogger Nizam Rusli said...

entah.

Disember 12, 2006 10:24 PG

 
Blogger vovin said...

Ada banyak yang boleh kita tafsirkan dengan frasa Bawang Merah BARANG putih itu.

Mungkin ia merujuk kepada...

Okey, okey, ini bukan blog aku so aku tak boleh komen yang melanggar tatasusila peradaban bangsa.

saya balik dulu berjumpa Irene Santia-Go-Go

Disember 12, 2006 10:25 PG

 
Blogger ontahsapo said...

aku ingat lengkuas...!

Disember 12, 2006 10:31 PG

 
Blogger amyz! said...

ahaha.

salah tu tidak, tapi tak betul. ahaha.

Disember 12, 2006 10:32 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Yaabna,
Entah. Aku pun bukannya tengok. Nantilah aku tanyakan kat Faisal Tehrani. Ha ha.

GitarTongtong,
Huh?

Vovin,
Ha ha. Kirim salam kat Irene Santiago Abdullah ya!

Psttt pstttt, tapi, N pun cantik dan manis juga. Macam gula!

Ontah,
Lengkuas? Ha ha.

Amyz,
Tapikan... aku rasa jawapan aku tu bentullah. HA HA.

Disember 12, 2006 11:07 PG

 
Blogger .:HalogamoRa:. said...

yg pasti lu glamer skejap kan. ada war warkan blog add lu x bro?

Disember 12, 2006 1:45 PTG

 
Blogger kemat said...

nasib mereka faham ko cuma berjenaka..kalo ader die hard fans sinetron bawang mrah bwg putih nie yg taksub giler cam penyokong Mawi, mesti ko dah kne balun itu hari..hahha

Disember 12, 2006 4:08 PTG

 
Blogger blackpurple said...

Kau pun pegi Jomheboh..? haha

Disember 12, 2006 5:12 PTG

 
Anonymous Tanpa Nama said...

lepas kau jawab `kunyi', apa jadi? pengacara pecat kau?

eh tu cerita lain!

Disember 12, 2006 5:32 PTG

 
Anonymous Tanpa Nama said...

Kau tak salah.

Cuma, kau tengok tengok tv!

Disember 12, 2006 7:00 PTG

 
Anonymous Tanpa Nama said...

-PEMBETULAN-

Kau tak salah.

Cuma, kau tak tengok tv!

p/s
Lelaki tu namanya Ferdi. Bukan, aku tak trmasuk dlm 3 juta tu tapi balik raya tu hari aku tertanya2 jugak apa psl mak & adik2 tanak keluar beraya pukul 2.30pm. Rupa2nya sbb cerita yg asik dok ulang, 'dia itu ibliss' ni ;P

Disember 12, 2006 7:12 PTG

 
Blogger The-Mulan said...

kawan mulan kecik2 dulu kami panggil dia kunyit. tai dia perempuan. dan dia tak pernah berlakon.

Disember 13, 2006 2:11 PG

 
Blogger The-Mulan said...

heheh salah ejalah pulak,.. tai = tapi

Disember 13, 2006 2:16 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Amora,
Taklah pula...

Kemat,
Oh, rellii?

Purp,
kerja. Syarikat D kan ke penaja utama. :)

Nota,
Dia kata, "encik salah ye!"

Oh ya, kau dah kembali ke tanah air? Amir Mukhriz minta kau hubungi dia.

AreYoung,
Tapi, jantan tu, aku tengok, macam 'kunyit' je! HA HA.

Mulan,
HA HA. Aramaiiteh!

Tai? Apa barang wehhhh... Ha ha.

Disember 13, 2006 8:51 PG

 
Blogger esis said...

lebih sesuai dengan nama kalau kepalanya disapu dengan serbuk kunyit juga.. hehe

Disember 13, 2006 1:45 PTG

 
Blogger semut said...

HAHAHAHAHHAHAHAHHA..(CAPSLOCK)

Disember 13, 2006 3:31 PTG

 
Blogger Irwandy said...

Kunyit?..wahahahahhaa...
sib baik ko tak sebut Cabai..hiihih

Disember 13, 2006 8:31 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Esis,
Ha ha.

Semut,
HA HA.

ND,
Cabai - mak tiri dia kot, ntah!
Ha ha.

Disember 13, 2006 11:06 PTG

 
Blogger blue_cherry said...

kunyit? bukan bawang besau ker? ha ha

Disember 14, 2006 2:13 PTG

 
Blogger blue_cherry said...

nasib baik time sy baca bawang merah bawang putih.. sy komen bawang besau nasib baik bukan barang besau..

p/s:potong yg mana tak patut.. hak hak

Disember 14, 2006 2:16 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Ceri,
Kau mencarut ek?

Disember 14, 2006 10:58 PTG

 
Blogger aidee said...

hahahahahahaha... citer lawak pendek paling lawak saya dengar...

Disember 19, 2006 5:41 PTG

 

Catat Ulasan

<< Home