"Gua cukup takut bila Sinaganaga berfikiran macam ni. Sebenarnya gua cukup takut bila Sinaganaga berfikir. Sinaganaga memang serba boleh, dan mempunyai misai yang sungguh jantan, tapi berfikir bukanlah kekuatannya." - Sufian Abas.

26 Jun 2006

Sideburn

Hari itu. Aku. Gunting rambut.

“Inche, ini sideburn, apa macam potong?” Tanya ane kedai gunting rambut.

Dulu. Emak suka tengok filem Hindustan. “Emak repeat Bobby tujuh kali ooo!” Kata emak. Dan. Masa tu, kalau emaklah yang bawa aku pergi gunting rambut, emak akan suruh ane gunting sideburn aku macam sideburn Rishi Kapoor. Ha ha.

Dulu. Abah suka tengok filem Cina. “Jom! Kita pergi tengok cerita lawan-lawan pedang!” Ajak abah. Dan. Masa tu, kalau abahlah yang bawa aku pergi gunting rambut, abah akan suruh ane gunting sideburn aku macam sideburn David Chiang.

“Ane! Saya rasa, itu Jet Li, dia punya kung-fu pun tarak berapa baguslah… Itu David Chiang juga nombor satu saya hati punya dalam dekatlah, Ane… Aaa, wat say yu?”

“Ayoyo Inche, ini sideburn, apa macam potong?”

“Ok ok. Kasi straight! Ha ha.”

Image Hosted by ImageShack.us

22 Comments:

Blogger Unknown said...

tak rocksteady la, potong rambut!

Jun 26, 2006 4:15 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Gitar,
Kau memang tengah tunggu aku uploaded entri ek? Ha ha.

Jun 26, 2006 4:20 PTG

 
Blogger blackpurple @ jowopinter said...

Itu sideburn. Jambul pulak macamana?

psss...kebetulan lalu sini ada entri baru pulak.. he he he..

Jun 26, 2006 4:34 PTG

 
Blogger Unknown said...

haha! kau kena upload setiap 3 jam sekali!

Jun 26, 2006 4:57 PTG

 
Blogger dugongsenyum said...

aku refresh web browser dari pagi hehehee

Jun 26, 2006 5:32 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Purp,
Jambul dah tak ada. Belakang jer dah ada 'ekor'. Ha ha.

Gitar,
Gila kau. Ha ha.

Dug,
You wanna gum, sol-jah? Ha ha.

Jun 26, 2006 7:52 PTG

 
Blogger ontahsapo said...

sambil urut sideburn sendiri......

Jun 27, 2006 12:43 PG

 
Blogger kunci hilang said...

peragakan sideburn elvis, bawa gitar dan masuk ke gelanggang gusti macam Honky Tonk Man. Jahat tapi jadi kegilaan gadis-gadis berbaju singkat.

Jun 27, 2006 1:19 PG

 
Blogger Naim said...

bang...potong sideburn tengah2 bang.... baru smart.

Jun 27, 2006 7:14 PG

 
Blogger situmas chicken said...

mamak: alo incik ini sideburn apa macam?

pelanggan: potong kasi panjang.

hehehe...

Jun 27, 2006 8:22 PG

 
Blogger Pegawai Khalwat said...

Ekor kura hang simpan tak?

Jun 27, 2006 8:38 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Mulan, SM, Ontah, Kunci, Naim, Chic,
Ha ha.

Khal,
Simpan. Ha ha.

Jun 27, 2006 8:46 PG

 
Blogger rudy bluehikari said...

instead of sideburn better sidekick! kuang3x!

Jun 27, 2006 9:16 PG

 
Blogger kingbinjai said...

simpanla sideburn tu bior panjang sampai jadi janggut

Jun 27, 2006 10:21 PG

 
Blogger artisticklytouch said...

kasi cantas bersih la ane, esok aku ada interview. 10 minit selepas itu, muka aku macam budak nak masuk asrama penuh

Jun 27, 2006 10:28 PG

 
Blogger Rie said...

sol jah, potong sideburn straight. tak sesuai la dgn rambut kerinting mu. haha

Jun 27, 2006 10:41 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Dude,
Rujuk banner paling atas! Ada hadiah untuk dimenangi oleh kamu!!

Jun 27, 2006 11:03 PG

 
Blogger jagoan said...

:)

Jun 27, 2006 12:36 PTG

 
Blogger Unknown said...

ooo..inche, ada sideburn ka? kasi potong mcm mawi la panjaangg dan straight juga ada hehehe

naganaga: pls take note tht i've changed my blog address.

Jun 27, 2006 2:05 PTG

 
Blogger Anonymous said...

aku tak tahu nak komen apa...

Jun 27, 2006 2:44 PTG

 
Blogger Rie said...

bro, rm 200 tu aku punya. hahaha

Jun 27, 2006 5:06 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Mora,
Patut ler tengok skrin putih jer dari tadi.... Ha ha.

Esis,
ok ok. Sila sila. Copy semula entri/ulasan kau tu - kalau dah berpuas hati - emel kepada alamat yang tertera.

Jun 27, 2006 5:18 PTG

 

Catat Ulasan

<< Home