"Gua cukup takut bila Sinaganaga berfikiran macam ni. Sebenarnya gua cukup takut bila Sinaganaga berfikir. Sinaganaga memang serba boleh, dan mempunyai misai yang sungguh jantan, tapi berfikir bukanlah kekuatannya." - Sufian Abas.

27 Mei 2006

Kata filsuf, “Baca betul-betul!”

“He think, he got a big needle, he can poke me from behind ka? Cit, podah!!!” Dia. Bukan gay.

Kadang-kadang, kalau nak jaga sangat lagu, madd jaiz yang boleh dibaca dengan dua harakat itu pun kita nak baca sampai enam belas harakat.

Ha ha.

14 Comments:

Blogger abdullahjones said...

mana video klip?

Mei 28, 2006 3:09 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Nantilah Jones! Ha ha.

Mei 28, 2006 11:36 PG

 
Blogger zizie ali said...

"apa pasal suruh saya turuuun padang. saya bukan mahu main bola. saya bukan itu ronadiho. saya turun atas jalan. mahu kasi tengok itu jalan ada reta ka, ada peca ka..."

Mei 28, 2006 11:36 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Zizi,
Ha ha. Filsuf sungguh! Ha ha.

Mei 28, 2006 11:41 PG

 
Blogger tojit said...

org suruh dia jadi referee.
tapi dia nak sibuk gelecek dan main bola.
chittt..

Mei 28, 2006 3:58 PTG

 
Blogger Pegawai Khalwat said...

"Tak baik kata kat orang" kata seorang kawan.

"Habis tu, kalau tak mengata orang, nak mengata siapa? Binatang? Rimau? Naga? Semut?" kata kawan aku lagi.

Pss... contoh-contoh binatang itu tidak ada kena mengena dengan hidup atau mati.

Mei 28, 2006 5:16 PTG

 
Blogger kunci hilang said...

kekasaran membentes pemain lawan dari belakang boleh dihukum dengan kad merah.

eh, bukankah dulu tok guru kata dua, empat atau lima pun boleh?

Mei 29, 2006 3:57 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Tojit,
Referee tak boleh main bola ke?

Khal,
Ha ha.

Kunci,
Ye lah. He he. Mat jais boleh dibaca dengan 2, 4, atau 6 harakat. Ha ha. Kesilapan amat dikesali. (Aku dah tua, selalu lupa).

Mei 29, 2006 9:03 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Kunci,
2 hingga 6. He he.

Mei 29, 2006 9:17 PG

 
Blogger Ron97 said...

luar topik

aku nampak satu button. baru nampak.
di bawah logo kata.
apakah?

Mei 29, 2006 9:59 PG

 
Blogger Ron97 said...

logo katak di sisi kanan
sebenarnya
maaf

Mei 29, 2006 9:59 PG

 
Blogger esis said...

uhhhh, tak paham aku. filsuf sangat nih.

Mei 29, 2006 11:29 PG

 
Blogger artisticklytouch said...

Cit podah! habaq kat dia... ni pun tua kutuk tak sadar diri, tak reti nak duduk dekat rumah berehat

Mei 29, 2006 12:08 PTG

 
Blogger blackpurple said...

Naga dah jadi juri Akademi AlQuran ?

psssss....aku terpaksa buat2 faham lagi nampaknya.....hehehe

Mei 29, 2006 12:25 PTG

 

Catat Ulasan

<< Home