"Gua cukup takut bila Sinaganaga berfikiran macam ni. Sebenarnya gua cukup takut bila Sinaganaga berfikir. Sinaganaga memang serba boleh, dan mempunyai misai yang sungguh jantan, tapi berfikir bukanlah kekuatannya." - Sufian Abas.

12 Mei 2005

Dagangan lemah dengan entri yang ditutup bercampur-campur

Darth Vader sebelah meja
"Kokh kerh... kork kerh...!" Kirinz. Di sebelah meja. Aku

"Berlatih jadi Darth Vader ya?" Aku.

"Luke! Am ya father..." Kirinz.

"Bapa aku ya?! Tolong siapkan kerja aku boleh?" Aku.

"Alamak! Kokh kerh... kork kerh!" Kirinz.

Birah ikan 'koi'
"Kalau kita berdua menyertai 'Mencari Cinta' tu - kau rasa kita akan capai tahap 'the last two' tak?" Aku.

"Kita jadi 'final two' jika wanita (tu) birah macam 'koi'!" Rimau.

Rimau pergi kursus
"...penceramahnya membuat kelopak mata aku seberat batu giling." Rimau.

"Kau patut bawa jarum dan benang kait bersama-sama (semasa berkursus)!" Aku.

Filem-filem yang aku suka
1. Attack of the Killer Tomatoes (1978)
2. Crossroads (1986)
3. Cinema Paradiso (1989)
4. Three Colors Trilogy (1993)
5. Pulp Fiction (1994)
6. Trainspotting (1996)
7. Full monty (1997)
8. The Children of Heaven (1997)
9. Run Lola Run (1999)
10. Malena (2000)
11. Jay and Silent Bob Strike Back (2001)
12. Irreversible (2002)

3 Comments:

Anonymous Tanpa Nama said...

Masih ada hati menggonggong-gonggong? Kata sakit lutut!

Mei 12, 2005 4:54 PTG

 
Blogger Sufian said...

Jay and Silent Bob meyakinkan aku yang Kevin Smith tak ada talent. Macam senario omputeh.

Satu-satunya Wayang Kevin Smith yang aku suka: Mallrats. Chasing AMy boleh tahan, Clerks suam-suam kuku. Jersey Girl, takut nak tengok.

Mei 13, 2005 7:42 PTG

 
Blogger red said...

ko kena nengok 'chocolat', sensual...
malena? heh..heh..heh..sensual lagi...

Mei 18, 2005 1:10 PG

 

Catat Ulasan

<< Home