"Gua cukup takut bila Sinaganaga berfikiran macam ni. Sebenarnya gua cukup takut bila Sinaganaga berfikir. Sinaganaga memang serba boleh, dan mempunyai misai yang sungguh jantan, tapi berfikir bukanlah kekuatannya." - Sufian Abas.

28 April 2005

Halusinasi

Dalam perlawanan persahabatan, kadang-kadang kita sengaja benarkan pihak lawan membolosi gawang gol kita. Caranya, kita pura-pura lemahkan barisan pertahanan kita. Lebih-lebih lagi jika pihak lawan membariskan pemain-pemain dari golongan monarki atau personaliti wanita (Juliana Banos? Baby Erin??).

Entah. Mungkin kerana banyak kerja. Mungkin kerana tak siap kerja. Mungkin juga kerana sotong mentah yang aku cuba-cuba makan. Semalam. Kot, ntah!

Aku berhalusinasi. Lagi. Apabila aku tengok gambar karipap Mat Jan. Lama-lama. Aku berhalusinasikan perkara-perkara lain. Popia? Pau? Tidak. Yang lain.

Dan kegusaran ini aku beritahu kepada MatJan. Via SMS. Cepat-cepat. Dan lambat-lambat. MatJan membalas. Via SMS. Juga.

"Dulu. Bobot (kawan) pernah 'quote' Buddha: a boy sees a mountain and saw a mountain, a man sees a mountain and saw many things, a wise man sees a mountain and saw a mountain and saw a mountain.”

Ooo, MatJan suruh aku (cuti) pergi tengok gunung-gunung kot ni... Ooo!

NOTA KAKI BANGKU: MatJan, mana menghilangnya si Bobot?

11 Comments:

Blogger Bukunota said...

tengok gunung, nampak apa ya?

confius aku sebagai orang yang berjiwa suci ini sekiranya tengok gunung tengok gunung berkembar apa pula?

eh.. gunung berkembar tu apa pula?

April 28, 2005 2:29 PTG

 
Anonymous labu_labi@Yahoo.com said...

Tengok gunung teringatkan ais kacang. Dengan litupan salji di puncaknya - mount Fuji. Ais kacang dengan lelehan susu sejat manis bercream! dan tengok gunung ingatkan lahar yang mencair.

April 28, 2005 2:39 PTG

 
Anonymous Tanpa Nama said...

aku pun rindu saharil

basri

April 28, 2005 6:01 PTG

 
Blogger moplantai said...

oit oit apsal aku masuk laman tok rimau..direct masuk laman web ko ni naga-naga... adakah korang berskandal pulak dah?

April 29, 2005 9:05 PG

 
Blogger Tok Rimau said...

Kami tidak berskandal. Kami bukan gay. Ada orang kata , "Aku lesbian yang dilahirkan sebagai lelaki." ha ha ha.

April 29, 2005 10:51 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Hari ini. Aku tatap buku teks yang tidak siap-siap lagi ini. Aku berhalusinasi. Lagi. Aku nampak karipap MatJan. Alahai!

Mop,
Aku sudah beritahu Rimau. Tentang hal itu. Yang aku bimbangkan - peminat Rimau akan sangka kami ni GAY. Ha ha.

Mop,
Kau lihat Bas. Dia pula rindukan Bobot. Ada bau2 GAY juga ni. Ha ha.

April 29, 2005 10:53 PG

 
Anonymous Tanpa Nama said...

hahahahhaha.. hampes aa naga hampes

p/s : nanti VCD basah 2.0 siap, ko boleh beli/pinjam/cetak rompak. ada sketsa arahan aku yg dikira lawak bangang berkaitan gay.

basri

April 29, 2005 2:42 PTG

 
Blogger Bukunota said...

lepas ni ada entri gay plak.

April 29, 2005 3:14 PTG

 
Blogger Pnut said...

Mat Jan balas sms??
Mat Ja ada kredit...
wahhh mewahnya Mat Jan...

April 29, 2005 3:23 PTG

 
Blogger Pnut said...

lupa lak....

siti Matjaniza...

April 29, 2005 3:23 PTG

 
Blogger AhsueZ said...

Uncle Naga gay yang handsome.

April 29, 2005 10:34 PTG

 

Catat Ulasan

<< Home