"Gua cukup takut bila Sinaganaga berfikiran macam ni. Sebenarnya gua cukup takut bila Sinaganaga berfikir. Sinaganaga memang serba boleh, dan mempunyai misai yang sungguh jantan, tapi berfikir bukanlah kekuatannya." - Sufian Abas.

20 April 2005

Boss kami macam Darth Vader (hitam serba-serbi)

"Kenapa Anakin jadi jahat?" Aku.

"Sebab dia tak boleh kawal 'anger'." Kirinz.

"Kenapa dia tak boleh kawal 'anger'?" Aku.

"Sebab dia bukan Jedi yang cukup bagus. Jedi yang cukup bagus - boleh kawal 'anger'. Tak macam boss kita. Boss kita macam Darth Vader (Anakin semasa tua), tak boleh kawal 'anger'. Tak macam aku..." Kirinz.

"Poorrrrrahhh! Kau pun sama saja! Kalau kena marah dengan 'Darth Vader' - 'migraine' tak bertangguh!" Aku.

Dan ketawa kami pun bersungguh. Diam. Seketika. Apabila 'Darth Vader' lalu. Depan. 'Work station' kami. Berdengus! "Wufz kerr wufzz wuf kerrr..."

Dan ketawa kami pun menjadi lebih bersungguh-sungguh! Macam Jar Jar Binks minum todi. Kemudian.

13 Comments:

Blogger Korakora said...

naga, aku baru teliti bahasa kau. bagus sekali. kenapa tak dibuat catatan hidup dgn bahasa seperti kisah lutut sengal2 tu. pendek2 dan sedap dibaca.

April 20, 2005 3:12 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Nafzmifz,
Wufz kerr wufzz wuf kerrr...! (Aku sedang berlatih berdengus macam Darth Vader).

April 20, 2005 3:44 PTG

 
Anonymous Tanpa Nama said...

aku tak ikut star wars. bila ada orang msg aku kata aku ni 'yoda', aku terpaksa google utk tau.. mak aihh.. buruknya mukaaa.. tapi aku suka 'kerja' dia..
:-)

April 20, 2005 3:52 PTG

 
Anonymous Tanpa Nama said...

Naga kau mendapat pendidikan di Jepun. Kau cuma ambil separuh dari amalan orang jepun-sesorang itu harus menulis sesuatu untuk diingati agar tidak 'hilang'. Usahakan sesuatu untuk catatan ini agar dibukukan

April 20, 2005 5:06 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

labu_labi,
Bukan tidak mahu... tapi, sejak mengadap buku teks ni, banyak perkara yang terpaksa aku tinggalkan. SATU menulis di dewan Budaya pun tidak lagi DUA menulis dan melukis buku cerita bergambar untuk kanak-kanak pun tidak lagi TIGA membuat 'painting' pun tidak lagi. Apatah lagi kalau hendak mendaki gunung. Alahai! Aku harus berhenti kerja, agaknya, ntah, kot!

Eh! Kau, sebagai peminat aku, dah beli buku Kasut Belang Hilang? Oit oit, kau mesti beli tu. Karya agung tu beb! Ha ha.

April 20, 2005 5:58 PTG

 
Anonymous Tanpa Nama said...

Berapa harganya? Kawan kirim postal order termasuk duit kos pengiriman dan duit beli adiah birthday kau. Ikhlas.jgan lupa nama dan alamat kau skali. Nanti tak tau arah mana nak tuju.

April 21, 2005 12:20 PTG

 
Blogger Korakora said...

orang yg tak dikenali, kau tak tau pasal starwars? hem... aku konfius dr era mana kau datang ya?

naga2, aku dah tahu, kau tak ada bakat jadi darth vader, tapi mungkin ada bakat jadi boss darth vader tu... muhahahha.. oleh itu berusahalah utk jadi boss!

April 21, 2005 12:48 PTG

 
Anonymous Tanpa Nama said...

Cuba tinjau peti email kau. Ada email kot?

April 22, 2005 8:47 PG

 
Anonymous Tanpa Nama said...

aku sejak awal 80an lagi dah suka tgk star wars... kecik2 potong ranting pokok buat light saber :P

masa belajar meleleh je tengok miniature starwars, skrg dalam proses buat koleksi :-"

April 22, 2005 9:03 PG

 
Blogger Tok Rimau said...

1. arghhhh arghhhhh arghhhhhh arhhhh {Lawak dlm Bahasa chewbaca ni. Kau minta R2D2 atau mesin fotokopi kau translate}

2. "On your blog, should you sell your tiger with the missing shoes book" - Yoda

April 22, 2005 10:10 PG

 
Anonymous Tanpa Nama said...

Naga, kawan sekarang kerja kat site office, guna alamat email ni kim_labu@Yahoo.com

April 22, 2005 11:21 PG

 
Blogger Korakora said...

samurai, bila aku baca dialog, "yes, master," tu, aku bukan teringat darth vader, tapi aku teringat kat orang suruhan dracula.

April 22, 2005 5:25 PTG

 
Anonymous Tanpa Nama said...

darth vader rules everywhere.. aisehh.. :)

Mei 08, 2009 3:30 PTG

 

Catat Ulasan

<< Home