"Gua cukup takut bila Sinaganaga berfikiran macam ni. Sebenarnya gua cukup takut bila Sinaganaga berfikir. Sinaganaga memang serba boleh, dan mempunyai misai yang sungguh jantan, tapi berfikir bukanlah kekuatannya." - Sufian Abas.

14 April 2005

Kirip, kirip, kirip kanan kirip (ulang sampai penat!)

Rimau. Bersungut. Via SMS. Malam-malam buta begini dia masih belum tidur. Mengarang soalan-soalan untuk kadet 'navy'. Dan kadet 'navy' tetap tidur di dalam dewan kuliah. Esoknya.

"Kadet 'navy' penat berkawat!" Rimau.

Sambil-sambil mengarang soalan - sambil-sambil menonton filem U-571. Cerita pasal kapal selam. Cerita pasal anak-anak kapal dan mak kapal. Pasal 'navy'.

Ya ya! Kalau hendak mengajar 'navy' - perlu menyelami dunia 'navy'. Dunia 'navy' tak sama dengan dunia Rimau. Tak sama dengan dunia aku.

"Rimau, kau, kalau hendak mengajar 'navy'lah, kena mengikut cara sarjan misai mengajar 'recruit' berkawat jugalah! Baris, barisss siap! Ke kiriii, pusing! Dari kiri, cepat jalan! Kirip, kirip, kirip kanan kirip! Barisss, hentip! Barisss, pandang depannn! Berrrrr, surai!!!" Aku.

"Aye aye, chief!" Rimau.

5 Comments:

Anonymous labu_labi@Yahoo.com said...

kirip,kirip,kirip kanan kirip...ahhh kawan dah lapar Onigiri o tsukurimasho, oishi ne...sambung malam....nanti otosan pun heran.

April 14, 2005 12:51 PTG

 
Blogger moplantai said...

arghh..tsuna onigiri tabetai naa...

April 14, 2005 2:29 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

>moplantai said...
>tsuna onigiri tabetai naa...

Oit! Ini mesti ayat mencarut ni... ha ha... Ya ya, urusan kerja luar kawasan! Lama!

April 14, 2005 3:00 PTG

 
Blogger moplantai said...

ahahahah mencarut lapar.... naga nih mcm tak reti plak.. hahahaha!

April 15, 2005 9:01 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Mop,
Aku masih tadika. Kalau lapar aku kata: ...onaka ga peko-peko desu neh! Ha ha.

April 15, 2005 11:34 PG

 

Catat Ulasan

<< Home