"Gua cukup takut bila Sinaganaga berfikiran macam ni. Sebenarnya gua cukup takut bila Sinaganaga berfikir. Sinaganaga memang serba boleh, dan mempunyai misai yang sungguh jantan, tapi berfikir bukanlah kekuatannya." - Sufian Abas.

25 Oktober 2010

FFM23 - Filem [Kita] ke Persada Dunia.

Aku rasa macam dah nak terkencing sangat-sangat.

Dari kesemua lif yang terdapat di Menara O - hanya satu lif yang benar-benar berfungsi elok. Makanya, ramailah 'kaum' yang menunggu untuk masuk ke dalam lif yang satu itu.

Pintu lif terbuka. Kami masuk ke dalam lif sambil mulut cakap 'ekskiusmi, ekskiusmi!' Dan kemudian, ada 'kaum' yang meneka-meneka isi kandungan bungkus makanan aku. "Mmm, bau macam kuih pau lah!" "Nope! Ni macam bau nasi lemak lauk sotong!" Helo sistaa, aku beli otak-otak, okehhhhhhhhh!

Ting! Sudah sampai. Keluar lif. Buka pintu rumah. Letak bungkus makanan di atas meja makan. Aku masuk ke dalam bilik air. "Kita kencing dulu!"

Buka TV. FFM23 sudah mula. Duduk di atas sofa orang kaya-kaya. Sambil makan otak-otak.

KOMA

Ulasan:
1. Zizan, dan mamat ketot tu mengacara majlis macam jahanam! Pada aku, ini kobinasi yang silap, sama macam kau makan roti paun cicah masak lemak putih, eeeeiiiiuuuuu, tak kena langsung! FFM akan datang - elok beri peluang kepada Rochang Nor untuk mengacarakan rancangan.

2. Dua sahaja ramalan aku yang betul: 1. Poster terbaik, 2. Filem Box Office.

2.1. Timbul tanda tanya. Katakanlah Hag dan Estet ditayangkan di pawagam dalam satu dua bulan akan datang - dan jualan tiketnya mengatasi jualan tiket Adnan Sempit - adakah anugerah yang dimenangi oleh Adnan Sempit ini akan ditarik semula, atau macamana?

3. Anugerah Khas Juri itu untuk filem-filem yang macamana? Untuk filem-filem yang tidak bertanding? Atau untuk filem-filem yang dijangka tidak akan memenangi apa-apa anugerah?

KOMA

Zizan buat kelakar pasal hidung dia. Penonton sudah mula gelak. Tapi sayang, rancangan dah nak habis. Sama nak habisnya dengan otak-otak yang aku beli tadi. HA HA.

Aku rasa macam nak pergi beli bubur nasi.

7 Comments:

Blogger sastraboy said...

semua nak lawak sekarang. aih..

Oktober 25, 2010 4:13 PTG

 
Blogger pye:rudz said...

banyak keputusan yang terkejut saya kira.

Oktober 25, 2010 4:48 PTG

 
Blogger Organik said...

tak tengok pun.

Oktober 25, 2010 5:13 PTG

 
Blogger Corey said...

Gua sempat tengok...starting saja lahh.Gua pun nak cari juga la..Sofa orang kaya-kaya... Heh

Oktober 26, 2010 8:11 PG

 
Blogger Pegawai Khalwat said...

Sebab tu Mamat Khalid naik naik kereta luncur salji.

Oktober 26, 2010 11:13 PG

 
Blogger asuhara sue said...

budget ciput sangatla tu, sampai tak boleh bagi mc yang berkaliberr

Oktober 26, 2010 3:35 PTG

 
Blogger Tilam said...

banyak keputusan yang mengecewakan dan mengejutkan...

November 10, 2010 9:55 PTG

 

Catat Ulasan

<< Home