"Gua cukup takut bila Sinaganaga berfikiran macam ni. Sebenarnya gua cukup takut bila Sinaganaga berfikir. Sinaganaga memang serba boleh, dan mempunyai misai yang sungguh jantan, tapi berfikir bukanlah kekuatannya." - Sufian Abas.

18 Jun 2007

Wangsa Maju 2007 (beratus-ratus tahun selepas St. Francis Xavier menjejakkan kaki di Malacca)

“Kat mana? Gua dah sampai. Gua tunggu lu di bus stop!” Pyanhabib beritahu. Via SMS.

“Gua kat bus stop la ni! Lu kat belah mana, bang?” Aku beritahu. Via SMS.

“Gua kat dalam kereta lagi ni. He he. Jalan jem!“ Pyanhabib beritahu. Via SMS.

“Hampeh! (Try nak tipu gua la ni). Gua panik ni! Tempat ni asing bagi gua (dan) awek ni himpit gua macam nak pau gua je, bang... (Cepatlah datang!!!!!)” Aku beritahu. Via SMS.

Tit tittt!

Di seberang jalan. Ada lelaki groovy. Jengahkan kepala. Dari tingkap kereta sukan warna putih. Di sit belakang ada buku setimbun dan sejadah warna merah.

“Lu sembahyang (di) dalam kereta ke, bang?”

“HA HA.”

20 Comments:

Blogger Mardihah said...

SALAM,

Adui...gelak saya...
solat dalam hati cukup memadai..

Lu punya seluar tu kotor ke bang? Via SMS

Isk..tak lah..ni baru beli kat SOGO..baru lagi..Via SMS

Ha ha ha ha ha ha

Awek tu himpit nak ngurat bang!!

Jun 18, 2007 3:25 PTG

 
Blogger blackpurple @ jowopinter said...

He he he. Kalau kereta sukan ungu tak ada orang lain lagilah, tapi selalu simpan sejadah dalam bonet.. ha ha

Wangsamaju belah mana wehh..?

Jun 18, 2007 4:07 PTG

 
Blogger Pa'chik said...

apa ko tak pau awek-awek tu pulak...

Jun 18, 2007 4:41 PTG

 
Blogger Mat Jan said...

oi... peristiwa ini sudah berlaku lama... baru nak masuk blog?

Jun 18, 2007 4:46 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Mardihah,
Ye ke? Laaa... gua ingat dia nak pau gua!

Purp,
Wangsamaju belah tengah. Muerekekeke...

Chik,
Tak sempat. Nak cepat. MatJan tunggu kat Alfafa Angle, ape ke nama tempat tuh...

MatJan,
Cerita sejarah ni weh! Walaupun dah lama berlalu - kita kena tulis secara rinci dan betul. Barulah anak cucu kita tahu apa yang sebenarnya berlaku.

Sebagai contoh: siapa je yang tahu kat Alfafa Angle tak ada jual roti prata? Hah, rojak ada laaa... Kalau kita tak tulis sejarah ni nanti dia orang tak tahu. He he.

Jun 18, 2007 4:55 PTG

 
Blogger Unknown said...

hahaha

Jun 18, 2007 5:19 PTG

 
Blogger MHidzir aka Embun said...

define 'kereta sukan'.

Jun 18, 2007 7:30 PTG

 
Blogger Anonymous said...

Dulu, depan hospital HBKT ..aku selalu kena pau.

Tapi aku berenti kena pau bila cakap-cakap orang yang cakap-cakap...

Pau daging dibuat dari daging kucing.

Sekian, adanya.

Jun 19, 2007 3:24 PTG

 
Blogger DeeN said...

- Hampeh! (Try nak tipu gua la ni). Gua panik ni! Tempat ni asing bagi gua (dan) awek ni himpit gua macam nak pau gua je, bang... (Cepatlah datang!!!!!)” Aku beritahu. Via SMS. -

CHOIIIII!!!

Jun 19, 2007 4:22 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Kelam,
Ha ha. Amacam latihan amali? Ok?

Emp,
Rim sukan je 16 inci!!! Wo!

Po,
Pau kat mana sedap sekali kat dunia ek?

Nura,
He he.

Jun 19, 2007 4:43 PTG

 
Blogger ayobkelubi said...

alfafa?. apo polik bona bunyi shopping kompleks tu jang oi?

Jun 19, 2007 5:03 PTG

 
Blogger Puan Ainon Mohd. said...

Bahasa Melayu Rendah (buanget)!

Jun 19, 2007 11:09 PTG

 
Blogger kingbinjai said...

tit tit? bukan hon bunyinya pon pon ke?

Jun 20, 2007 3:17 PG

 
Blogger zizie ali said...

baru-baru ini ada seorang lelaki urban cuba pau budak perempuan uia. kat stesen komuter hentian putra. pisau dah kat leher.nasib baik ada seorang makcik (lebih 50 tahun, kira makciklah) tiba di situ. lalu berlagak sebagai emak budak itu. lelaki tu pun cau...
rasanya komen ni releven. ini pun catatan sejarah juga. beratus-ratus tahun selepas alfonso d'albuqaque pau sultan melaka.

Jun 20, 2007 8:41 PG

 
Blogger Pegawai Khalwat said...

Awek tu tak kata, "you wanna gum soljah?" ke?

Jun 20, 2007 9:10 PG

 
Blogger Unknown said...

Ooo..

Jun 20, 2007 12:17 PTG

 
Blogger ontahsapo said...

kunun awek himpit kunun, dia yg himpit awek tu...

Jun 20, 2007 1:06 PTG

 
Blogger Unknown said...

la... wangsa maju... asing ke?

Jun 20, 2007 3:30 PTG

 
Blogger MHidzir aka Embun said...

wohh..

kereta sukan = kereta sport
rim sukan = rim sport

tapi rim = gegelung?
?

Jun 20, 2007 3:50 PTG

 
Blogger Kemat said...

awek himpit..best..tapi kalau awek tu himpit nak pau cikit pau kaya pebret aku, itu yg tak best..pau paling best kat tnjung malim..kata orang tanjung malim laa..

Jun 20, 2007 7:39 PTG

 

Catat Ulasan

<< Home