"Gua cukup takut bila Sinaganaga berfikiran macam ni. Sebenarnya gua cukup takut bila Sinaganaga berfikir. Sinaganaga memang serba boleh, dan mempunyai misai yang sungguh jantan, tapi berfikir bukanlah kekuatannya." - Sufian Abas.

21 Jun 2007

Ini mikrofon baru. Ini baru mikrofon.

Suatu hari. Syarikat D beli mikrofon baru.

“Testing, esting, sting, ting ting ting ing ing ng!"

"Percubaan suara, cubaan suara, an suara, uara uara uara ra ra!"

...

"Hoooooi! Cakap sekali saja sudahlah! Tak payahlah cakap sampai dua tiga kali!!! Gila mic sungguh..."

"Psst! Dia cakap sekali saja, bang! Yang dengar banyak-banyak kali tu - gema!"

"Ooo?"

32 Comments:

Blogger Anonymous said...

Aku terbaca.Dalam ruang hiburan. Akhbar arus perdana.

Misha membawa mikrofon sendiri di dalam mana-mana persembahan beliau.Juga.Jurutera bunyinya sendiri.

Sama la macam aku. Aku juga membawa mikrofon sendiri di setiap persembahan aku. Aku tak pernah pakai mikrofon orang lain.

Apa?
Apaa?

~anonymous comment nih.

Jun 21, 2007 12:31 PTG

 
Blogger ontahsapo said...

tak kisah semua yg testing mic tu gila mic....

Jun 21, 2007 12:35 PTG

 
Blogger Unknown said...

OOooo, Oooo, ooo, oo, o!

Jun 21, 2007 12:41 PTG

 
Blogger spyz said...

kampo,
wowww!!
magic[strike]wand[/strike]mic ehh?
haha..

naga, itu mic bleh bawak pi maskara ke?

Jun 21, 2007 1:07 PTG

 
Blogger Anonymous said...

Spyz...mana ko tahu itu komen aku? kan ke aku cakap anonymous comment tuh!

Aku biasa komen benda2 yang sopan aje.

Jun 21, 2007 1:28 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Po,
HA HA. Kau mencarut ek?

Ontah,
Ha ha.

GitarTong.
Ho ho ho ho!

Spyz,
Mic yang Vovin beli tu - aku tinggalkan kat rumah PENA. Kalau dapat banyak duit nanti - kita beli PA system baru.

Sementara tu, jom jalan2 kat Jalan Pasar, kita servey apa patut!

Oit2! Kita terlupa nak bincang: siapa jaga mic dan mic stand pada malam tu nanti?

Jun 21, 2007 1:46 PTG

 
Blogger rasso said...

testing mic.....

sore saya dengar tak?

Jun 21, 2007 2:22 PTG

 
Blogger blackpurple @ jowopinter said...

Tempat lapang pun ada talun ke?

Haaa haa ha h..........

Jun 21, 2007 2:24 PTG

 
Blogger June said...

ehem...

Jun 21, 2007 3:22 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Rasso,
Dengar. Tapi bass ada kuranglah. Sila betulkan talaannya ya!

Purp,
Lapang ke hape... Dah sesak barat dah kat dalam ni.

Untuk perhatian warga Kreatid & Multimedia Syarikat D - esok pagi ada baca majlis baca yasin. Kalau lambat - sila baca secara solo (kat work station masing2).

Teh,
Apsal? Nak test mic juga ke?
Muerekekekekekekekekkekeee...

Jun 21, 2007 3:26 PTG

 
Blogger Unknown said...

org y testing tu sebenarnya nk testing suara dia bkn mic...

Jun 21, 2007 4:02 PTG

 
Blogger DeeN said...

((((Testing .. ing ..n..g!!)))

beli mic baru tu guna duit tabung ker? Er .. er .. takper, takper. Tumpang lalu saje. :)

Jun 21, 2007 4:17 PTG

 
Blogger yani rahman said...

spyz,

baru saya tahu apa yang akan jadi kalau kita guna :

strike

uik.. magic wand???
kau orang semua memang suka mencarut.
saya budak bawah umo!
saya budak bawah umo!
uuuwaaa....

Jun 21, 2007 4:24 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Amora,
Ha ha. Pandai le kau.

Nura,
Guna duit tabung sikit. Guna duit syarikat D sikit. (walaupun ceo kata, "profit & loss kita rugi, tapi cash flow kita masih ada! - ntah, bukannya aku faham sangat pun pasal akaun ni).

Spyz,
Jaga akaun Sindiket Sol-Jah elok-elok ya!

Kelopak,
Ha ha. Cuba guna command 'underline' pula!

Jun 21, 2007 5:08 PTG

 
Blogger Pegawai Khalwat said...

Nasib baik dia set echo.

Kalo dia set reverb ntah apa pulak katanya.

Jun 21, 2007 6:14 PTG

 
Blogger spyz said...

kampo.. opssss...
onanymous.. opssss...
anonymous...
sorilah.. terpecah tembelang
haha...

naga,
kat umah aku ada mic 1 biji..
ANAK aku punya, buat karaoke (ayat coverline..)

Jun 22, 2007 7:07 PG

 
Blogger Mardihah said...

salam,

microphone..?
dulu hetty koes endang dah bawak dulu dari misha..
tu nak ngetest power ajerk!
sebab suara tak lancar sangat..

he he

Jun 22, 2007 8:20 PG

 
Blogger Tok Rimau said...

Satu dua tiga

cobaan

satu dua tiga

cobaan

Jun 22, 2007 8:21 PG

 
Blogger dugongsenyum said...

assalamualaikum... assalamualaikum...

orang kat belakang (dewan) tu boleh dengar tak? tangan lambai-lambai tu maknanya boleh dengarlah tu.


-ayat biasa guna untuk test mic hehe

Jun 22, 2007 8:32 PG

 
Blogger Amyz! said...

volume echo dia letak maximum agaknya.

Hahahahahaha.

Kalau dapat mic mesti nak cakap ayat ni:
Apa Kabar Semua???

Jun 22, 2007 8:40 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Khal,
Ha ha.

Spyz,
Ha ha.

Mardhihah,
He he.

Rimau,
Sinaran matamu bak kejora, di tengah... Kuala Lumpur, kita nyanyian sama-samaaa!!!!

Dug,
Hi hi.

Amyz,
Esok lusa - kau jangan baca laju-laju sangat! :)

So, bila nak test mic? Hah??? Tunggu umur Vovin 35 tahun? Hah. hah?

Ha ha.

Jun 22, 2007 8:49 PG

 
Blogger Amyz! said...

Naga : Aku tak biasa pegang mic dikhalayak ramai. Tu sebab aku baca laju-laju. Hahaha.

Cess! Keji sungguh! Nanti aku tanya dia bila dia free. Hahaha.

Jun 22, 2007 12:25 PTG

 
Blogger Papa said...

ooop begitu naif!

Jun 22, 2007 11:48 PTG

 
Blogger zizie ali said...

jgn cium mikropon. di situ tempat terperciknya pelbagai specis enzim.

"Aku tak biasa pegang mic dikhalayak ramai..."

harap naga tidak mentafsir pernyataan amyz ini secara double meaning.

Jun 23, 2007 7:09 PG

 
Anonymous Tanpa Nama said...

saya mmg pantang jumpa micmesti nak bercakap, nasiblah ramai yang faham..depa mmg pantang bg saya mic

Jun 23, 2007 1:37 PTG

 
Blogger kingbinjai said...

ha ha

Jun 23, 2007 3:28 PTG

 
Blogger Rie said...

hahaha

baru hari ni aku boleh bergelak ketawa dengan kapla soljah..

hahahahahahahah

baru hari ni aku buleh komen kat blog kapla soldah!

Jun 23, 2007 9:34 PTG

 
Blogger 2nd head prefect said...

volume bass mic tu kuat la.patutla bergema..

Jun 23, 2007 11:49 PTG

 
Blogger Pa'chik said...

Dan lagu yang aku nyanyikan
Bergema dari kejauhan
Tak ubah seperti
kincir yang berputar tanpa henti

hehe...

Jun 24, 2007 2:49 PTG

 
Blogger Nida Shaari said...

Mic baru??

Amyz cari mic baru jauh wooo sampai kat Puchong sana nun..

Jun 25, 2007 8:17 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Amyz,
Bangku beli lagi satu. Duit sudah bagi kepada Vovin ya.

Mic stand - aku gi beli. Nanti.

Gelem,
Ha ha.

Zz,
Kami bercakap tentang mic yang benar-benar mic. :)

Amirah,
Kau patut datang ke MASKARA. Kami menyediakan mic untuk kau bercakap. :)

Jai,
Dah hilang gigil dah? Ha ha.
Well, kami tahu perasaan kau ketika itu. ;)

Esis,
Lama tak jumpa. RendooOOOooo...
Ha ha.

The,
Ha ha. Oh, iye ke?

Chik,
Oh, iye ke?

Madulebah,
Kat Cheras ta'kan takde? La la la la...

Jun 25, 2007 10:26 PG

 
Blogger Pa'chik said...

dude, itu soljar of fortiyun... melayu

Jun 25, 2007 11:58 PG

 

Catat Ulasan

<< Home