"Gua cukup takut bila Sinaganaga berfikiran macam ni. Sebenarnya gua cukup takut bila Sinaganaga berfikir. Sinaganaga memang serba boleh, dan mempunyai misai yang sungguh jantan, tapi berfikir bukanlah kekuatannya." - Sufian Abas.

01 Januari 2007

Happy New Year! Yang penting kita bisa hepi

Tu tu tu, pergilah tengok, kata Barbara, kakak tu cekik anak dia dengan seluarlah!

Mana?, tanya aku, rokok di tangan baru habis sa 'pam'. Sayanglah kalau hendak dibuang.

Di 'perut' Globe Silk Store. Seorang ibu. Sedang mencekik. Anak lelakinya. Yang berumur enam tahun lebih sedikit. Dengan pinggang seluar warna biru. "Adik nak seluar warna hijauuuu!" "Hishhhh! Cuba diam! Aku cekik cekik juga budak ni karanggg!" Barbara? Barbara tengah kaget.

Ermmmmph, mereka bergurau tu, kata aku, orang Malaysia memang suka bergurau!

KOMA

Happy New Year, guys!

0 Comments:

Catat Ulasan

<< Home