"Gua cukup takut bila Sinaganaga berfikiran macam ni. Sebenarnya gua cukup takut bila Sinaganaga berfikir. Sinaganaga memang serba boleh, dan mempunyai misai yang sungguh jantan, tapi berfikir bukanlah kekuatannya." - Sufian Abas.

23 Disember 2006

Hari sabtu yang sungguh bluesy di KLCC

Buskers dalam terowong
Gadis beroleng punggong
Kutu perutnya kosong
Tengok hingga melopong.


"Enche! Maaf ya, kat tangga tak boleh duduk merokok!" Makcik guard tu kata.

"Maaf!" Aku kata.

Kemudian. Santa Klaus. Himpit aku. Dan. Minta rokok. Sebatang.

"HO HO HO!" Aku kata.

"HO HO HO!" Santa Klaus tu kata.

_____
Merry X'mas, Abigail Mary Tina! HO HO HO!

12 Comments:

Anonymous Tanpa Nama said...

Apa kelas santa, kalau Santana best la. KurangĀ² geng Santan Berlada

Disember 24, 2006 1:52 PG

 
Blogger Cat Cat said...

Merry Christmas & Happy New Year Abang Naga!

Cath

Disember 24, 2006 10:50 PG

 
Blogger abdullahjones said...

ho ho ho yea.

Disember 24, 2006 4:51 PTG

 
Blogger MHidzir aka Embun said...

eh, kau tak tau ke tak boleh merokok di tangga?
aku yang tak merokok pun tau.. tak boleh duduk di tangga..

Disember 24, 2006 5:29 PTG

 
Anonymous Tanpa Nama said...

ho ho ho horlick.

Disember 24, 2006 8:24 PTG

 
Blogger zizie ali said...

beroleng...huis! payah nak dibayangkan.

Disember 25, 2006 4:43 PG

 
Blogger Amanitium Cho said...

dan sekarang santa claus pun dah takde duit nak beli rokok?

harga rokok masih antara yang termurah di rantau ini.

Disember 25, 2006 6:41 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Pakcik,
Bos aku dulu = HasSantana. Ha ha.

Cat,
HO HO!

Jones,
Ho ho. Kau ingat lagi lagu Cina kung fu ho ho yeah tu? Ho ho.

Emp,
Dulu boleh! Ho ho.

Sayut,
Ho ho.

Zz,
Ho ho.

Aman,
Kalau dah naik tinggi2 sangat nanti - aku try isap ganjalah. Ho ho.

Disember 25, 2006 7:10 PTG

 
Anonymous Tanpa Nama said...

kau nak pam ganja setiap setengah jam? tak jadi keje la lepas tu. kena beli jugak rokok walau harga naik lagi

Disember 25, 2006 7:33 PTG

 
Blogger Keluarga Zulkarnain said...

Santa Clauss aja udah nggak punya duit untuk beli rokok...??

Bagaimana Santa bisa kasih gift untuk anak2??

Hohoho..

Bunda Shafiya

http://keluargazulkarnain.blogspot.com

Disember 26, 2006 6:53 PG

 
Blogger Rie said...

WO WO WO dia berolengg

Disember 26, 2006 9:36 PG

 
Anonymous Tanpa Nama said...

sangat berasa berada di luar negara bila busker memainkan lagu jingle bell. Hishh lorong sempit itu!

Disember 26, 2006 10:19 PTG

 

Catat Ulasan

<< Home