"Gua cukup takut bila Sinaganaga berfikiran macam ni. Sebenarnya gua cukup takut bila Sinaganaga berfikir. Sinaganaga memang serba boleh, dan mempunyai misai yang sungguh jantan, tapi berfikir bukanlah kekuatannya." - Sufian Abas.

15 Jun 2005

Kota lampu merah

Bukan bukan bukan, kota ini bukan dipenuhi dengan lampu isyarat merah yang tidak bertukar hijau atau kuning, bukan bukan bukan!

Ini kota jalang! Roppongi. Di selatan Tokyo. Yang penuh dengan makhluk-makhluk birah. Apabila malam menjelma.

"Tisu! Tisu!!" Mari.

"Tak ada. Orang lelaki mana ada bawa tisu. Tak macholah!" Aku.

"Tu bukan tisu?" Mari.

"A'ah, tisulah. Lupa!" Aku.

Salah dia juga. Diserang selsema. Petang tadi. Tapi masih ada hati. Mahu belanja aku. Minum 'koka kora'. Di kafe Keras Batu. Roppongi. Macamlah di Ikebukuro. Tiada 'vendor machine'. Yang menjual 'koka kora'. "Sudah berjanji..," katanya. "Sotz, sotz, sotz!"

Nasib baik. Di sepanjang jalan. Aku disua. Dengan paket-paket tisu. Percuma. Dan. Bertampal dengan kertas iklan. Premis-premis yang menyajikan. Perempuan-perempuan telanjang.

"Uwahh! Ini sudah bagus. Boleh bikin 'omiyage' ni!" Aku.

"Tisu! Tisu!! Cepat!!!" Mari.

Diambilnya tisu. Dilap. Hingus yang meleleh. Dibuangnya pembalut plastik. Ke dalam tong sampah. Dengan gambar-gambar perempuan telanjangnya sekali, alahai!

12 Comments:

Anonymous Tanpa Nama said...

niat dia baik tu bang.
hahahaha!

Jun 15, 2005 9:12 PTG

 
Anonymous Tanpa Nama said...

Sekitar tahun bila tu Naga? Sampai jantung! kau senyap2 pegi tengok tiger show dengan mari tak mengajak kawan...Kat situ berbagai jenis show. Ada di antaranya siang2 buta pun kencang. Masa Lunch kau masuk, perempuan telanjang akan duduk di ribaan kau di alasi dengan sehelai tisu. Takut basah apa! haha...dan kau berpeluang menjadi raicho. berlari sesuke hati.

Jun 16, 2005 8:46 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Labu,
Orang macam aku, yang rajin ke kuil; meneman emak Miyuki - mana layak untuk menjelma sebagai 'raicho' yang meriba perempuan telanjang!! Ha ha.

Alasan lain: Budak sekolah mana ada duit nak tengok Persembahan Rimau, labu!! Ha ha. Lagi.

Jun 16, 2005 11:42 PG

 
Anonymous Tanpa Nama said...

persemhangan harimau di malaysia percuma. harimau nyanyi karaoke lagi.

.basri.

Jun 16, 2005 12:18 PTG

 
Blogger Unknown said...

kau pasti tisu tu bersih, Naga?

Jun 16, 2005 2:08 PTG

 
Anonymous Tanpa Nama said...

Ermm..kawan bukan nak backup naga dan Mari. Gini keadaan sebenor. tisu ada tiga jenis. 1.Lap ingus(termasuk yang dihulur dek lelaki promoter club tiger show kepada naga)2. Tisu basah-untuk lap mulut dan tangan sekiranya ada kesan kekotoran akibat aktiviti tak bermoral. 3. Tisu keras-macam pembungkus beg kulit. (korang pegis'merket) yg tu alas bontot perempuan telanjang.Naga kau jawablah yang mana satu di huloq kat kau.Semua bersih sebelum kau masuk club! lepas tu terpulanglah...kau nak simpan sebagai azimat bawah bantal pun tak dilarang! kesiaan Naga dan Mari

Jun 16, 2005 4:50 PTG

 
Blogger spyz said...

berapa banyak awek jepun ko ada..
miyuki la..
mari la..
sapa lagi..

p/s ko tgk cerita naga kat 8tv kul 830 tu tak?

Jun 16, 2005 5:41 PTG

 
Anonymous Tanpa Nama said...

labu, kenapa dia mesti alas?! kenapa? kenapa? why? why? why?! dia takut ter"kench" atas riba kau ke? ish ish ish... sedap tuuuuuuu!!

Jun 16, 2005 6:13 PTG

 
Anonymous Tanpa Nama said...

To whom it may be concern! Labu adalah seorang wanita maskulin! dan bukan pemegang peran dalam drama sebelas gerabak ni. Kena tanya tuan punya tubuh..kena pegi Jepun.

Jun 16, 2005 6:24 PTG

 
Anonymous Tanpa Nama said...

labu seorang wanita maskulin?! kau makin buat aku keliru. orientasi seksual kau arah ke mana? lawan arah atau searah atau tak kira arah?

Jun 16, 2005 9:30 PTG

 
Anonymous Tanpa Nama said...

Memberi komen bukan bererti kawan ada pengalaman atau anak panah erotik nor ransangan sexsuality kawan menjurus ke arah mana. Tidak! Terkadang ini adalah pengalaman yang dilihat dari dimensi yang berbeza, bual bicara bersama teman. Harap maklum. Nanti marah naga kawan berinteraksi dalam web dia. haha...kawan? Sejati Wanita!

Jun 17, 2005 8:59 PG

 
Anonymous Tanpa Nama said...

Ano ne ~ ki ni narun desu ga ~ nihon de nani shitenno ? gakusei ka?

Jun 19, 2005 8:49 PTG

 

Catat Ulasan

<< Home