"Gua cukup takut bila Sinaganaga berfikiran macam ni. Sebenarnya gua cukup takut bila Sinaganaga berfikir. Sinaganaga memang serba boleh, dan mempunyai misai yang sungguh jantan, tapi berfikir bukanlah kekuatannya." - Sufian Abas.

07 Jun 2011

Setelah hujan teduh...

Petang itu. Peratusnya adalah hujan yang mencurahcurah dari langit. Sementelah nasi, daging ayam, daging kambing, kentang putar, ya, kentang putar yang enak, dan segala macam makanan yang tidak diketahui namanya telah lama hadam dan menjadi kolestrol; menerbitkan rasa kantuk yang teramat sangat.

Di dalam bas menuju ke KL, kemudian. Ridzuan Harun menunjukkan kawasan rumah baharu yang baru dibelinya, "Di sana!" Leher aku, leher Haji Sham Othman, leher Rahimidin Zahari pun berpaling ke arah 'di sana', serentak.

"Naga! Kalau lu comb binding dengan Zalila Isa (bukan nama sebenar)... lu pun boleh beli rumah di sana!" Ridzuan Harun kata.

PAUSE

"Aaa, bukan lu maksudkan... aaa, combined loan ke sebenarnya, Wan?" Aku tanya.

HAHAHAHOHOHOHEHEHEHEKHEKHIKHOKHEKHAHAHAHAHAHA...

19 Comments:

Blogger Hizwan Nizam said...

macam 'up to date' buku bank.
keh keh keh.

Jun 07, 2011 12:40 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Hiz,
HA HA HA HA HA.

Jun 07, 2011 12:41 PTG

 
Blogger pizli said...

Dah mengantuk sangatla tu ye.. Hehe

Jun 07, 2011 12:45 PTG

 
Blogger Water Lily said...

Zalila Isa? Macam gua penah dengar nama tu,tapi kat mana ye...

Hmm..hmm..jap aku fikir haha

Lu sihat bang?

Jun 07, 2011 1:47 PTG

 
Blogger tasekM said...

comb binding tu dah jauh menyimpang benar maksudnya tu..

:)


.

Jun 07, 2011 2:13 PTG

 
Blogger Diego Amani said...

Ini lawak pencetak buku..

Jun 07, 2011 2:57 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Piz,
HA HA.

Wat,
Takkan tak kenal? Penyajak femes tu, weh?

Tas,
HA HA.

Dieg,
HA HA.

Jun 07, 2011 6:20 PTG

 
Blogger Corey said...

Combined loan?Sungguh deep persoalan ni.Banyak step perlu dilalui...

Jun 07, 2011 10:58 PTG

 
Blogger frwls said...

kalau sewakan kat orang, untung pun bahagia dua bang?

Jun 07, 2011 10:59 PTG

 
Blogger Mehmed - said...

bercombine sangat tu..Ahaks!

Jun 08, 2011 3:24 PG

 
Blogger Ahsuez said...

Please don't reply to me with Ha Ha Ha.

Jun 08, 2011 8:57 PG

 
Blogger Saharil said...

kan ahsuez? naga suka reply dengan Ha Ha yang robotik. macam ada mesen tolong jawab dengan lawak robot..

Jun 08, 2011 9:25 PG

 
Blogger bayan said...

Boleh...sambil melihat rumah 'di sana'...

Jun 08, 2011 9:26 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Kori,
HA HA.

Fr,
HA HA.

Meh,
HA HA.

Ahs,
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAHHAHAHAAA!

Ril,
KEHKEHKEHKEHKEHKEHKEH...

Bay,
Kan! ... :)

Jun 08, 2011 10:16 PG

 
Blogger dugongsenyum said...

Ha ha ha

Jun 08, 2011 2:15 PTG

 
Blogger Cikgooden said...

comb bindng?..hahahahaa...berselirat maksud dia tu...

Jun 08, 2011 9:18 PTG

 
Blogger kingbinjai said...

Ha ha

Jun 13, 2011 10:06 PG

 
Blogger benuasuluk said...

keh keh keh. itu semua subteks tu ha ha ha. Memang gua maksudkan comb binding ;P

Jun 14, 2011 10:27 PG

 
Blogger MushroomCute@Mariea said...

Comb binding?? Cool..

Jun 16, 2011 7:56 PTG

 

Catat Ulasan

<< Home