"Gua cukup takut bila Sinaganaga berfikiran macam ni. Sebenarnya gua cukup takut bila Sinaganaga berfikir. Sinaganaga memang serba boleh, dan mempunyai misai yang sungguh jantan, tapi berfikir bukanlah kekuatannya." - Sufian Abas.

21 Jun 2011

Last call buat seorang makcik kepochi

Aku melihat jam tangan. Lagi lima belas minit pukul lapan. Ini bermakna, lagi lima belas minit KLAB akan tamat.

Di kiri, Pipiyapong sedang kira duit royatli buku Cewah, bernilai ribuan ringgit yang baru diterimanya. Di kanan, Spyz sedang 'main' telefon berselnya. Aku, tersepit di antara kedua-dua mamat ini.

Di sebelah kanan meja Sindiket Sol-Jah, Linglung sedang melayan pelanggan last call-nya, seorang makcik yang sangat kepochi, aku rasa, "Buku ni, remaja boleh baca ke? Bla bla bla. Buku untuk umur-umur macam makcik ni tak ada ke?? Bla bla bla. Kenapa tajuk buku ni Sperma Cinta? Bla bla bla..."

Linglung jawab segala pertanyaan makcik tu dengan suara yang semakin lama semakin perlahan, sehingga susah aku nak 'tangkap' butir perbualannya. Oh, lupa nak beritahu, makcik tu ada anak perempuan. Mungkin dia datang ke KLAB kerana menemani anak perempuannya itu, entah, agaknyalah.

"Kalau makcik beli dan baca buku ini... apa faedah yang makcik boleh perolehi daripadanya?" kata makcik kepochi tu.

Tiba-tiba, Spyz yang sedang leka 'main' telefon berselnya, merapatkan bibirnya ke telinga aku dan berbisik, 'Ya, nanti Makcik akan terangsangggggggg!!!"

HA HA.

14 Comments:

Blogger Hizwan Nizam said...

bahaya makcik ni.

Jun 21, 2011 11:05 PG

 
Blogger tasekM said...

makcik2 mmg gitu...

:)



.

Jun 21, 2011 11:27 PG

 
Blogger bact. said...

konfius memikirkan
macam mana makcik itu punyai anak perempuan!

Jun 21, 2011 11:35 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Hiz,
Ya.

Tas,
HA HA.

Bact,
Aku pun tatau. :)

Jun 21, 2011 2:20 PTG

 
Blogger nizamsani said...

makcik beli payung ninja ajelah.kan lebih bermanfaat.

Jun 21, 2011 4:30 PTG

 
Blogger Corey said...

Fight fire with fire.Fight mulut laser dengan laser juga.Keh keh keh

Jun 21, 2011 6:46 PTG

 
Blogger MushroomCute@Mariea said...

"makcik perlukan ransangankah?"

Jun 21, 2011 9:07 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Niz,
Amacam buku, laris?

Kori,
HA HA.

Mush,
HA HA.

Jun 22, 2011 8:54 PG

 
Blogger yana halim said...

hoho....macik nie agak brutal. dia beli tak buku tu?

Jun 22, 2011 1:10 PTG

 
Blogger Waqheh said...

hehee sama la macam makcik TasekM tu..ntah dia lebih lagi bab cengini hehee..

Jun 22, 2011 1:48 PTG

 
Blogger nizamsani said...

Alhamdulillah bang,
respon positif.

Jun 22, 2011 8:06 PTG

 
Blogger spyz said...

ha ha ha..

kalau dia baca buku soljah mau cum terus agaknya.. mujur dia tak singgah..

Jun 23, 2011 11:47 PG

 
Blogger kepollica said...

Makcik akhir zaman...

Julai 08, 2011 4:30 PTG

 
Blogger lavender harum wangi said...

kahkahkah. makcik tu jiran aku. ok, kidding. lulz~

Ogos 02, 2011 6:54 PTG

 

Catat Ulasan

<< Home