"Gua cukup takut bila Sinaganaga berfikiran macam ni. Sebenarnya gua cukup takut bila Sinaganaga berfikir. Sinaganaga memang serba boleh, dan mempunyai misai yang sungguh jantan, tapi berfikir bukanlah kekuatannya." - Sufian Abas.

03 Februari 2010

Runtuhnya industri teka-teki

"Hah! Kalau akak tanya kau jangan marah ek, John!" kata Kak Saripah Hasnor, pada suatu malam yang sungguh 'dark' dan 'comedy', "Akak ada satu teka-teki. Teka-tekinya berbunyi begini..., kenapa orang Terengganu membantah pembinaan velodrome di Dungun baru-baru ini?"

Tap! Aku petik jari.

"Sebab, mereka tak mahu ada satu lagi stadium runtuh!" kata aku.

23 Comments:

Blogger hy said...

.....har har har...

Februari 03, 2010 10:51 PG

 
Blogger hy said...

tahun depan baru buat velodrome, anak t'ganu kan menang world keirin baru2 ni pastu projek sebab nanti sultan t'ganu pencen agong.

Februari 03, 2010 10:53 PG

 
Blogger Lelaki Autumn said...

mungkin..mungkin..entah..

Februari 03, 2010 1:20 PTG

 
Blogger Si Aizuddin said...

Dekat dungun mana ada stadium bro.

Februari 03, 2010 1:28 PTG

 
Blogger ymn said...

sorry sorry united , wrong answer ..
sbb .. x mau penyu menangis lg..

Februari 03, 2010 1:40 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Hy,
:)

Aut,
:)

Aiz,
Jangan buat apa-apa pun kat Terengganu!!!!! HA HA HA.

Y,
Gua Bolton WFC.

Februari 03, 2010 1:42 PTG

 
Blogger KeMatZ said...

mungkin itulahh jawapannya... hahahah

Februari 03, 2010 2:02 PTG

 
Blogger payed said...

orang ganu kita fobia dgn "runtuh" ni. Satu je "runtuh" yg mereka berahi...."durian runtuh"....

Februari 03, 2010 3:26 PTG

 
Blogger Pa'chik said...

takde gempa, runtuh...

kalau buat kat indon... mau berkecai hancur luluh jadik debu... kikiki...

nak kata hapa... banyak lapisan lah nak leh siap satu-satu projek tuh...

Februari 03, 2010 4:54 PTG

 
Blogger Firol said...

dalam betul maksud tu hehehe

Februari 03, 2010 5:28 PTG

 
Blogger Bukan Sepet said...

tap!

aku sekended jawapan ko tu.

jom buat kat lipis.

Februari 03, 2010 6:01 PTG

 
Blogger zizie ali said...

khabarnya stadium yg runtuh tu sengaja dilambatkan pembaikiannya kerana ia kini menjadi salah satu tarikan pelancong ke terengganu.

Februari 03, 2010 6:37 PTG

 
Blogger Nadine said...

ha..ha..ha.. i like , i like

Februari 03, 2010 7:01 PTG

 
Blogger Corey said...

Keruntuhan moral masuk dalam teka teki ni tak...bang? Ataupun hati yang runtuh melihat bangunan tidak di'repair-repair' sampai laa ni?

Februari 04, 2010 8:35 PG

 
Blogger dugongsenyum said...

hahaha

Februari 04, 2010 8:58 PG

 
Blogger Anonymous said...

oi oi..runtuh runtuh nih..sensitip weh.

Orang Dungung tak mboh velodrome sebab orang Dungun dok reti nok sebut...

Februari 04, 2010 9:08 PG

 
Blogger pye:rudz said...

memang lucu beb. errr... adakah ini bermaksud tidak boleh dibina sebarang bangunan lagi di terengganu? hah!
en. john sila jawab kehkehkeh...

Februari 04, 2010 11:34 PG

 
Blogger wahyun said...

velodrome=velodrung

bunyi 'druuuuunnnggggg' tu dh memperlihatkan tanda-tanda keruntuhan. hahahaha!

Februari 04, 2010 11:39 PG

 
Blogger kingbinjai said...

oooooo

Februari 04, 2010 10:28 PTG

 
Blogger tasuke said...

jadi kalo setiap kampung di malaysia ni lahirkan sorang jaguh bola sepak..maka kita perlu bina stadium di kampung mereka...begitu?

Februari 04, 2010 10:49 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Kmat,
He he.

Yed,
HA HA.

Chik,
Mestilah kena banyak lapisan - bingkai besi, konkrit, etc.

Fir,
Dalammmmmmmmmm. :)

Sep,
Lipis? Menarik gak cadangan tu. :)

Zz,
HA HA HA HA HA. Lu memang lawak, bang!

Nad,
:)

Kori,
Entahlah. :)

Dug,
:)

Ano,
Veledronggggggg?

Pye,
Dok buleh bine velodronggggg je!

Wahyun,
HA HA HA.

Jai,
O?

Tas,
Entahlah. :)

Februari 05, 2010 12:13 PTG

 
Blogger blackpurple @ jowopinter said...

Sarkastik. :D

Februari 10, 2010 9:02 PG

 
Blogger Firol said...

Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

Februari 13, 2010 5:48 PTG

 

Catat Ulasan

<< Home