"Gua cukup takut bila Sinaganaga berfikiran macam ni. Sebenarnya gua cukup takut bila Sinaganaga berfikir. Sinaganaga memang serba boleh, dan mempunyai misai yang sungguh jantan, tapi berfikir bukanlah kekuatannya." - Sufian Abas.

30 November 2009

Pak dan mak dia polis PGA Ulu Kinta

‘Pak aku polis semboyan dan mak aku pula polis medical!' beritahu Salina, via YM.

'Ooo...' kata aku, via YM, 'Pak kau sure cakap macam ni ek... Aaaa, bola satu bola satu... buatkan teh o satuuuuuu! Rakit! Dan, selepas tu sure mak kau akan jawab... Aaaa, bola satu bola satu, buzz buzz, teh o satu siap! Rakit!'

'Wakakakakakaa... Kompleks sangat tu!' jawab Salina, via YM, '[Biasanya] mak aku tanya, milo? Dan pak aku angguk kepala'.

'Ooo...' kata aku, via YM, 'Pak kau tahu guna bahasa isyarat juga ya!!!'

'Wakakakakakaa...' jawab Salina, via YM.

18 Comments:

Blogger Admin said...

roger n out!!!

~KiLaT~
YM: Yang Mangkuk

November 30, 2009 12:14 PTG

 
Blogger pye:rudz said...

diam itu pintar katanya.

November 30, 2009 12:27 PTG

 
Blogger Loyer Lelaki said...

kalau nak minta susu lebih, amacam dia punya signal?

November 30, 2009 3:11 PTG

 
Blogger Pa'chik said...

signal man dude... mesti tau nak komiunikeit banyak cara... :P

November 30, 2009 3:28 PTG

 
Blogger Unknown said...

best jugak topic signal-mengsignal nie....

November 30, 2009 4:41 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Kil,
Ha ha.

Pye,
:)

Loyer,
Aaa, bola satu bola satu, susu kasi lebih, rakit!!!!!!!

Chik,
Tu la tu! :)

Nad,
:)

November 30, 2009 5:05 PTG

 
Blogger Rajuna said...

kalau Pak angkat senapang atau pistol sambil kenyit mata aku pun tak tau la apa maksud dia.

November 30, 2009 7:35 PTG

 
Blogger Amoiglam said...

wahai naga tua...awat hang pelik sangat?????

November 30, 2009 10:12 PTG

 
Blogger Corey said...

Tu la dia...sehati sejawa namanya.

Disember 01, 2009 12:04 PG

 
Blogger zizie ali said...

INTERNATIONAL PHONETICAL ALPHABET

ALPHA
BRAVO
CHARLIE
DELTA
ECHO
FOXTROT
GOLF
HOTEL
INDIA
JULIETT
KILO
LIMA
MIKE
NOVEMBER
OSCAR
PAPA
QUEBEC
ROMEO
SIERRA
TANGO
UNIFORM
VICTOR
WHISKEY
X-RAY
YANKEE
ZULU

CTH: november alpha golf alpha (naga)

Disember 01, 2009 12:49 PG

 
Blogger Syed Ahmad Safwan said...

abg naga.
boleh ak nak beli semua buku yg ada jual kat maskara.tapi sendiri tak berada kat situ?
camne ha?
tak reti a pos2 nih..kalau nak cari kat mana?

Disember 01, 2009 8:44 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Raj,
Ha ha. Dia nak tembak cicak tu agaknya.

Amoi,
Pelik mendenya weh, Mek Na?

Kori,
Ha ha.

Zz,
Part bola dengan rakit tu - apa maknanya ek, bang?

Sas,
Buku terbitan Sindiket Sol-Jah banyak dah sold out (dan kami tak re-print). Tapi, buku Salon Eksotikata masih ada lagi - boleh beli dengan kami secara online, atau boleh beli dengan penulis-penulisnya sendiri, atau... mmm, nantilah, akan kami hantarkan ke beberapa buah kedai buku diy online di sekitar Malaysia.

Buku All About Gragong boleh beli dengan Ameen Books. Buku Stingarden boleh beli dengan PTS. Hah, buku PTS dah ada dijual di Giant (kalau tak silap aku).

Disember 01, 2009 9:28 PG

 
Anonymous Tanpa Nama said...

angguk2 je dia, saya terus tunjuk penumbuk!

Disember 01, 2009 3:03 PTG

 
Blogger DeeN said...

bahasa isyarat lagi berkesan & praktikal. Waakakaka!!

Disember 01, 2009 8:30 PTG

 
Anonymous Tanpa Nama said...

haha.. tergelak gelak salina tu

Disember 02, 2009 9:06 PG

 
Blogger Pa'chik said...

rakit tu antar la kot... berakit-rakit ke hulu.... :P

bola tu... leh jadi kod nama je...

Disember 02, 2009 10:04 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Ceri,
Hoh?

Deen,
:)

Bahu,
Ha ha. Orang sedang menantikan saat bahagia - dok tergelak-gelak 'ja lah tuuuu! *ahaks*

Chik,
Aku syak pun macam tu. HA HA.

Disember 02, 2009 10:11 PG

 
Blogger tasekM said...

hahaha... ko mmg penghibur la bang. aku suke.

:)

Disember 02, 2009 11:29 PG

 

Catat Ulasan

<< Home