"Gua cukup takut bila Sinaganaga berfikiran macam ni. Sebenarnya gua cukup takut bila Sinaganaga berfikir. Sinaganaga memang serba boleh, dan mempunyai misai yang sungguh jantan, tapi berfikir bukanlah kekuatannya." - Sufian Abas.

14 Julai 2006

Barang hantaran

Mas nak kawin.

Kutu macam aku, bukan ada banyak duit nak belikan Mas hadiah. Jadi, sebagai galang-gantinya, aku tawarkan diri untuk gubah barang hantaran sajalah... Dan. Aku beritahu Mas idea bergeliga aku tu.

Mas ketawa. Aku pun ketawa (aku ketawa sebab Mas ketawa). Kami ketawa. Macam pontianak. Terjumpa paku suku inci. Eeeeiiioooo...

Image Hosted by ImageShack.us
Gubahan berupa ular sawa dari tuala mandi. Ha ha.

27 Comments:

Blogger sinaganaga said...

Murai,
Ha ha. Itu tuala untuk training! Tuala untuk hantaran - nanti beli yang lainlah.

Sop,
Macam naga ke? Aku nak buat ular sawa, sebenarnya... Ha ha.

Julai 14, 2006 10:42 PG

 
Blogger hana_kirana said...

ular sawa? lah aku ingatkan itik! :P

Julai 14, 2006 10:58 PG

 
Blogger artisticklytouch said...

bro...ko memang kreatif. Harus pengantin lelaki menafsir yang dia akan dibelit selepas kahwin nanti

Julai 14, 2006 11:23 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Hana,
Ha ha. Itik pun ok gak...

Art,
Ha ha. Ada-ada saja kau ni...

Julai 14, 2006 12:22 PTG

 
Blogger Ron97 said...

speechless mak mentua mas tgk hantaran nanti.

Julai 14, 2006 12:24 PTG

 
Blogger ontahsapo said...

canggih, aku nak tempah nanti boleh?

Julai 14, 2006 12:30 PTG

 
Blogger Unknown said...

Naga,
Berbakat besar kau rupanya. Kalau ku tahu dari dulu...

Julai 14, 2006 2:02 PTG

 
Blogger Jong said...

salam,
Huaaa confirm nikah mis-yar.

Julai 14, 2006 2:30 PTG

 
Blogger Pegawai Khalwat said...

Semiotik betul hang.

Semiotik tang tuala dan tang ulaq.

Kedua-dua berkaitan sensitiviti wanita.

Julai 14, 2006 2:46 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Ron,
Entahlah... Ha ha.

Ontah,
Boleh boleh, no hal!

Galoh,
Ha ha. Baru je aku cuba2 buat gubahan hantaran ni... Manalah tahu kalau2 kena diberhentikan kerja. Ha ha.

TeF,
Ha ha. Entahlah... Nanti aku tanyakan.

Dan, kalau kau kawin nanti - aku tawar diri untuk buatkan gubahan hantaran. Alaa, Pegoh dengan kampung kau bukannya jauh benar... Ha ha.

Khal,
Semiotik ke mende? Ha ha. Balik nanti, aku nak cuba gubah sejadah jadi kodok pula. Ha ha.

Julai 14, 2006 2:52 PTG

 
Blogger Unknown said...

kompem! bukan ular tu, tu nagaaaa! haha

keras tangan jugak lu ya bro.

Julai 14, 2006 4:08 PTG

 
Blogger Rie said...

sol jah....

ko buat aku ketawa hari ini...

hahahahahahaohohohohohohohohehehehehahahahahahahhohohohohohohehehehehe

Julai 14, 2006 4:38 PTG

 
Blogger blackpurple @ jowopinter said...

Isk... Mana ada rupa ular sawa... ulat beluncas ada la.....hehehe...

Julai 14, 2006 4:50 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Shazy,
Pegantin lelaki mana ada kisah pasal hantaran dah... Ha ha.

Amora,
Part yang paling sukar - part nak tegakkan leher ular sawa tu... Bukan senang ooo!

Esis,
Ha ha. Ketawa terus! Terus ketawa!

Purp,
Mas pun bukannya kenal yang mana ulat beluncas yang mana ular sawa... Ha ha ha ho ho he he hi hi hi hi...

Julai 14, 2006 5:14 PTG

 
Blogger Keluarga Zulkarnain said...

Sungguh creative kau Pak!

Datanglah ke "rumah maya" aku :( Aku lagi SEBEL nih !!!

Bunda Shafiya

http://keluargazulkarnain.blogspot.com

Julai 14, 2006 9:17 PTG

 
Blogger ayobkelubi said...

bang,

rocker alaf baru?.rock mesti terus tapi boleh buat gubahan

aku tgh bayangkan rekabentuk kad bisness ko

"KEDAI ANDAMAN NAGA YANG ROCK KAPAK"

tempahan di buka sekarang!.hahaha

Julai 14, 2006 9:42 PTG

 
Blogger abdullahjones said...

kamu buat saya ketawa dan saya dengki teramat, faisal tehrani baca blog kamu! saya hina...

Julai 15, 2006 2:25 PG

 
Blogger Unknown said...

betul kata pepatah. keluar mulut ular.
masuk mulut naga. hahaha

Julai 15, 2006 2:50 PG

 
Blogger kingbinjai said...

tuala tu elok kalo kaler hitam hahahaha

Julai 15, 2006 9:17 PG

 
Blogger dugongsenyum said...

bonzai.

AHAHAHAHA

Julai 15, 2006 9:27 PG

 
Blogger Unknown said...

saya masih nampak kertas terjuluir di kepala ular. mungkin sebagai aksesori juga.

Julai 15, 2006 2:16 PTG

 
Blogger Romantis Selatan said...

kononnya naga adalah sejenis ular besar.

tetapi ada juga yang kata naga itu ialah komodo dragon.

tuala pak naga. revolusi baru dalam dunia hantaran kahwin.

boleh dijadikan 'trend' ni.. =p

Julai 15, 2006 10:01 PTG

 
Blogger abdullahjones said...

SHAH ALAM 15 Julai – Qariah tuan rumah, Maslina SINAGA Abdul Rahman dan qari Pahang, Shafie Lebai Hanafiah muncul johan kategori masing-masing...

Julai 16, 2006 3:53 PTG

 
Blogger Sayuti said...

ular...
panjang maksudnya. guna tuala pulak tu. makin jelas apa yang cuba disampaikan...

Julai 17, 2006 2:12 PG

 
Blogger Tok Rimau said...

Aku ingatkan bebek (itik) tadi.

Jika semua temanya okay, tuala itik ini lulus untuk masuk dulang.

Jangan pakai tuala pelekat wanita udah la.

Julai 17, 2006 8:34 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Buk dokter,
Ok. Nanti aku singgah.

Yob,
Ha ha. 'Anyaman' dengan 'Andaman' tak sama Yob!

Mulan,
Kau nak tengok Naga buat anyaman 'Kodok' dari tuala?

Intanzk,
Untuk hantaran - tak boleh buat yang ganas2. Yang tersenyum2 - menepati permintaan pasaran. Ha ha.

Jones,
Ha ha. Ya ya, aku tahu, aku handsome dan seksi! Kamu tidak...

Kelam,
Ha ha.

Jones. Rudy,
Maslina SINAGA Abdul Rahman tiada kena mengena dengan SINAGANAGA. Harap maklum!

Sayut,
Aku tak ada maksud apa2. Lepas ni aku kena gubah sireh junjunglah pulak! Aaa, aku akan cuba buat ultraman dari sireh. Pergh!

Rimau,
Lulus? Tanpa penambahbaikan??

Julai 17, 2006 10:23 PG

 
Blogger Ron97 said...

bro po cakap,
ko dapat kontrak
kontrak buat hantaran Tuala
untuk datuk K
muahaha

Julai 17, 2006 2:03 PTG

 

Catat Ulasan

<< Home