"Gua cukup takut bila Sinaganaga berfikiran macam ni. Sebenarnya gua cukup takut bila Sinaganaga berfikir. Sinaganaga memang serba boleh, dan mempunyai misai yang sungguh jantan, tapi berfikir bukanlah kekuatannya." - Sufian Abas.

21 Mei 2010

Aloy (Paradoks) kata, kalau pergi mesyuarat pakai kemeja - macam akauntan bank!

Kadang-kadang. Banyak sangat mesyuarat. Yang perlu kita hadiri. Akan mendatangkan kebosanan juga.

"Aaaa... Jimi! Macamana kita nak kenal sayur ni bayam ke sawi?" tanya Jefri, sambil menyenduk-nyenduk sayur goreng di dalam dulang yang tersusun sebelah menyebelah dengan dulang lauk-pauk yang lain.

"Kalau bayam...," jawab Jimi Mahmud, "...apabila kau kunyah sayur tu - ia akan berbunyi 'baaaayammmm, baaaayammmm, baaaayammmm!'"

"Ceh!" kata Jefri.

KOMA

Hidup ni. Sebenarnya. Tidaklah sebosan mana.

7 Comments:

Blogger Ellie said...

Ya,hidup gua tidaklah bosan jika ber'couple' dengan Jimi Mahmud atau adanya seorang kawan macam Jimi.

Malangnya, Jimi Mahmud hanya watak fiksi :)

Mei 22, 2010 12:02 PG

 
Blogger artisticklytouch said...

Walaupun kemeja tuh beli dekat bundle?

Mei 22, 2010 10:07 PG

 
Blogger tasekM said...

hahaha...

terus ceria hidup aku hr nih....!~




.

Mei 22, 2010 10:21 PG

 
Blogger dugongsenyum said...

teringat pulak soalan anak aku,

ayah, tomato tu buah ke... sayur?

tekebil2 aku

Mei 23, 2010 1:09 PG

 
Blogger tasuke said...

aku dengar iklan radio.hidup bosan seperti air kosong.

terus aku rasa nak baling taik kat anak ND Lala tu.

Mei 24, 2010 12:55 PG

 
Blogger Sindiket Soljah said...

El,
Katakan, Jimi Mahmud sebenarnya real... amacam?

Art,
Ha ha.

Tas,
:)

Dug,
Tomato adalah sejenis sosssss! Ha ha.

Tat,
Ha ha. Mmmm, aku tak pernah dengar lagi.

Mei 24, 2010 2:26 PTG

 
Blogger pye:rudz said...

antara lawak tergampang gua pernah baca. chis.

Mei 24, 2010 2:48 PTG

 

Catat Ulasan

<< Home