"Gua cukup takut bila Sinaganaga berfikiran macam ni. Sebenarnya gua cukup takut bila Sinaganaga berfikir. Sinaganaga memang serba boleh, dan mempunyai misai yang sungguh jantan, tapi berfikir bukanlah kekuatannya." - Sufian Abas.

09 Mei 2010

Demam Maskara Showcase berterusan

TRIVIA

1. Hujan yang mencurah turun lewat jam tiga sedikit sebanyak membantutkan kerja-kerja persiapan tempat dan kerja-kerja penalaan sistem audio dan lampu.

2. Kereta abang Pyanhabib dikapit (clamp) oleh Vovin kerana menghalang kerja-kerja persiapan tempat. Lain kali kalau nak pergi mana-mana - tinggakanlah kunci kereta pada kami!


[Gambar oleh Abdul Dollah Jones]

3. Pada usianya yang ke dua puluh satu, bagaikan anak gadis baru mendapat 'kunci', buat pertama kalinya Maskara Shorties menggunakan wakaf di perkarangan Rumah PENA sebagai pentas.

4. Fynn Jamal kata, "Tempat ni cantik sangat!"

5. Buat pertama kalinya anggota Sindiket Sol-Jah menggunakan dua unit walkie-talkie untuk berkomunikasi. Sehingga kini Spyz masih gagal untuk mengubah channel selain channel 1 - asyik bertindan dengan channel walkie-talkie pihak polis dan pihak lori tunda sahajalah nampaknya ni. Kendati pun begitu, kami akan menambah dua unit lagi pada masa akan datang.

6. Azzam Supardi, Jigo dan OP bertindak sebagai penyerang (mengkoordinasikan parking) pada malam itu sehingga nyaris dikejar oleh 'pakcik' Rumah GAPENA. HA HA.

7. Sinaganaga dan Spyz bertindak sebagai pemain tengah (ke hulu ke hilir, tak tahu apa mereka berdua buat) pada malam itu. Yang pasti, mereka berdua pung pang pung pang hisap rokok.

8. Pipiyapi dan Zan 'Bassit Untuk Disewa' bertindak sebagai pemain pertahanan (jurutera bunyi) pada malam itu. Kudos kerana ini sistem bunyi terbaik untuk Maskara selama ini.

9. MatJan dan Daniyal 'Sol-Dadu' sebagai pemain simpanan (pegawai perniagaan buku-buku terbitan Sindiket Sol-Jah) pada malam itu.

10. Ini kali ketiga Maskara dijuruacara oleh wanita. Yang pertama ketika Maskara Ladies Night. Yang kedua oleh juruhebah KLfm (jika tidak salah saya). Dan, Maskara Showcase dijuruacarakan oleh seorang gadis solid-molid, Marini Rafar. Kendatipun tersasul dengan cakap Terengganunya - dia memang hip pada malam itu. Pergh! Dengan ini kami isytiharkan Marini Rafar akan menjadi juruacara majlis Maskara sampai bila-bila. Humcha!

11. Tiga botol besar air mineral ditaja oleh Jasdi 'Tentang Seseorang'.

12. Kopi Tongkat Ali ditaja oleh Luka De Ketiak. Luka De Ketiak dan Haan juga telah menyediakan kopi tersebut.

13. Jurugegas Elektrik pada malam itu adalah Basri Mohd Nor.

14. Persembahan Benjamin Hasni diiringi petikan gitar Flying V temannya. Superb!

15. Tri kata, "Lagu AKU ni Lan 'Sinaganaga' yang minta aku nyanyi. Lagu ni bukan pasal aku. Lagu ni pasal 'aku'an." Tri memang magis! Tak tahu nak cakap apa dah... memang magis!

Ketika Tri membuat persembahan - sistem lampu limpah telah mengalami sedikit kerosakan teknikal. Masalah dapat diselesaikan oleh jurugegas elektrik ketika Tri kata, "Sekian terima kasih!"

16. Asmidar Ahmad yang "Bang Naga, saya neveslah!" bagaikan melepaskan geram [menyanyi] ketika menyampaikan tiga buah lagu pada malam itu. Suara gemerciknya memukau penonton-penonton. Apa lagi yang hendak kita cakapkan lagi tentang kehebatan gadis genit ini, aduhai! Superb!

Fynn Jamal kata, "Aduhai! Dahsyatnya kawalan suara diaaa!!!"

17. Airmas telefon - sesat jalan. Fadzly Rahman telefon - hampir sesat jalan. Airmas sampai dan parking kereta di hadapan jerat Cina, ha ha.

18. Fadzly Rahman dan kawan-kawan memang rockin' habis pada malam itu. Pemain gitar utama mereka yang turut menyanyi pada malam itu kata, "Saya neves, bang! Tak pernah lagi nyanyi di hadapan orang ramai ni!"

19. Meor, RS Murthi dan Paul pun turut rockin' pada malam itu. Meor dan RS Murthi sampai putus tali gitar.

"Orang putih pun dah datang MASKARA!"


[Gambar oleh Abdul Dollah Jones]

20. Airmas import Nik Javid sebagai pemain harmonika. Nasib baik dia tak main lagu Semilu - lirik oleh Sinaganaga tu. HA HA.

Airmas didatangkan khas dari Sungai Siput. Dan, dia dan kawan-kawannya balik ke Sungai Siput pagi tu juga (selepas pekena teh taerk di kedai Mamak bersama-sama komrad Sindiket Sol-Jah).

21. Sistem bunyi Maskara Showcase malam itu (berbekalkan beberapa amp pinjam oleh Zan) mengalahkan sistem bunyi konsert Dabel Trabel, HA HA.

18 Comments:

Blogger nazrihashim said...

gua bawak otak2, kopok lekor lu tak sebut pon...haha.mesti sebab lu tak merasa kan..hehe

Mei 09, 2010 4:38 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Nazri,
Cilakak! Macamana gua boleh tak merasa semua yang lu bawak tu? Sampai hati demeh tak ketepikan untuk gua. *sob* Oh, otak-otak....

Mei 09, 2010 5:17 PTG

 
Blogger Fynn Jamal said...

otak-otak....
aku tak merasa...

aku nak cari batu belah batu bertangkup aa

Mei 09, 2010 5:31 PTG

 
Blogger farwalis said...

Asmidar buat saya terapung di awangan.... aaaaaaaaaaaaa

Mei 09, 2010 5:51 PTG

 
Blogger nazrihashim said...

ngehe..kak fynn..len kali..shorties2..

Mei 09, 2010 5:58 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Fynn,
Eh, sebelum kau masuk ke dalam Batu Belah Batu Bertangkup - tinggalkan susu kat atas daun dulu weh! Wakakakakaka...

Far,
Ya la. Serius terapung!

Mei 09, 2010 8:32 PTG

 
Blogger Cat Cat said...

Abang Naga,
Kalau Cath datang, kira Orang Putih ke Orang Malaysia, rasa-rasanya..???

Mei 09, 2010 10:08 PTG

 
Blogger dila raden said...

bang pyanhabib ni mengada. suka hati dia je nak park merata. kan kan naga kan?

Mei 09, 2010 10:39 PTG

 
Blogger spyz said...

asmidar = songbird.. nyaris buat aku climax :-)

Mei 10, 2010 6:43 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Cat,
Kau Cina Mat Saleh. Ha ha.

Dila,
Yang kononnya kereta sangkut kat lumpur tu lagi ngada2! Ha ha ha ha ha.

Spyz,
WoooooOOOooooOOoooahhhh! :)

Mei 10, 2010 8:38 PG

 
Blogger zan said...

Aku nak pulang wayar jack Asmidar!

Mei 10, 2010 8:47 PG

 
Blogger farwalis said...

gua tak kodi sebab gua datang maskara.

hahah.

Mei 10, 2010 10:59 PG

 
Blogger Pegawai Khalwat said...

Aku pun nak taja jugak. Macam mana?

Mei 10, 2010 11:54 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Zan,
Bisa saja pak!

Far,
Yey!

Khal,
Meh la datang sini!

Mei 10, 2010 12:22 PTG

 
Blogger dugongsenyum said...

mana pulak nak beli t-shirt 'gua tak kodi' tu?

Mei 10, 2010 4:43 PTG

 
Blogger Kemat said...

t-shirt 'gua tak kodi' tu pakai gi kenduri kawen best gak tu

Mei 10, 2010 5:09 PTG

 
Blogger Sindiket Soljah said...

Dug,
Coming soon! :)

Kemat,
Ha ha.

Mei 10, 2010 8:32 PTG

 
Blogger Ophe said...

suka asmidar... airmas.. meor tentunya.. ahh.. dan semualaaa.. :)

Mei 12, 2010 9:27 PTG

 

Catat Ulasan

<< Home