"Gua cukup takut bila Sinaganaga berfikiran macam ni. Sebenarnya gua cukup takut bila Sinaganaga berfikir. Sinaganaga memang serba boleh, dan mempunyai misai yang sungguh jantan, tapi berfikir bukanlah kekuatannya." - Sufian Abas.

22 April 2010

English 122: Back to The Future

"Ermmm - saya indie, bang!" beritahu mamat yang biasa-biasa sahaja gaya penampilannya - berbaju t, berseluar jean, berambut spike; tak hisap rokok.

"Ermmm - but, you look like Malay-lah! Susah gua nak percaya ni, Jeff!" ulas 'brother' ber-tattoo sauh di telinga kanan yang pung pang pung pang dia punya skill hisap rokok itu.

English teacher gua, Mrs Nathan tiba-tiba muncul dan berdekah-dekah sambil menghantukkan kepalanya ke papan hitam. Dan kemudian, cepat-cepat dia *plop* macam selalu-selalunya.

16 Comments:

Blogger Ellie said...

"Emmm..Saya pun Melayu," ujar mamat berkulit sedikit cerah.

"Emmmm..saya pun tak 'minum' bang" beritahu mamat berkulit gelap sungguh-sungguh.

Keyword - Saya pun Melayu, tak minum.

Err...releven tak komen aku ni bang?:P

April 22, 2010 11:13 PG

 
Blogger Ellie said...

aiseh, sudah salah akaun pulek. Malas lah aku nak delete

Aiseh!

April 22, 2010 11:15 PG

 
Blogger Misya Idris said...

ihiks..

April 22, 2010 12:36 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Ellie,
:)

Baby,
He he.

April 22, 2010 12:52 PTG

 
Blogger blackpurple @ jowopinter said...

Indie la, bukan India, hehe...

April 22, 2010 1:26 PTG

 
Blogger artisticklytouch said...

tatoo sauh tuh buat dia pekak rupanya

April 22, 2010 2:29 PTG

 
Blogger Bukan Sepet said...

India dah jadi Indie,
Melayu kut jadi Mindy..
Cina leh jadi Cindy...
Pipiyapong dah tentu pipi,
toqreemaow berangan jadi tok ki,
Soljah akhirnya jadi tudung saji,
Sinaganaga lembik jadi singa patah kaki!

Bukansepet jadi bukansipi..
Aha! Nasib baik sipi sipi ajer...

April 22, 2010 2:30 PTG

 
Blogger Unknown said...

errrrr...

April 22, 2010 3:18 PTG

 
Blogger pye:rudz said...

kirim salam sama brader bertattoo tu. jangan lupa suruh dia korek telinga dan baca kamus.

April 22, 2010 3:51 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Purp,
:)

Art,
HA HA HA.

Sep,
He he.

Mel,
:)

Pye,
Brother tattoo sauh tu kabo, "Waalaikumussalam!"

April 23, 2010 9:05 PG

 
Blogger lumachroma said...

baca dua kali baru ketawa. HAHAHA.

April 23, 2010 5:02 PTG

 
Blogger Unknown said...

English 122...macam satu zaman aje

April 24, 2010 3:59 PTG

 
Blogger Unknown said...

English 122...macam satu zaman aje

April 24, 2010 3:59 PTG

 
Blogger dugongsenyum said...

ayoyoyo! haha

April 25, 2010 6:56 PTG

 
Blogger Amiene Rev said...

Saya suka cerita Back To The Future (pengakuan jujur).

April 25, 2010 11:16 PTG

 
Blogger Rajuna said...

"tak puas hati kita gasak lah tengok sapa lagi indie, one by one!" kata mamat yang pakai baju hujan dan seluar warna hijau daun pisang itu.

April 26, 2010 6:34 PTG

 

Catat Ulasan

<< Home