"Gua cukup takut bila Sinaganaga berfikiran macam ni. Sebenarnya gua cukup takut bila Sinaganaga berfikir. Sinaganaga memang serba boleh, dan mempunyai misai yang sungguh jantan, tapi berfikir bukanlah kekuatannya." - Sufian Abas.

18 Mei 2010

Petang yang gelap

Petang tu. Petang yang tidak seperti selalu-selalu. Petang itu. Petang yang gelap. Gelap seperti malam. Kerana hujan telah turun. Selebat-lebatnya. Dan. Kami masih di studio. - Nak 'pekena' teh tarik pun bukannya ada payung, alahai!

"Nyol!" gua buka mulut, "Gua dengar..., sejak tak menjuarai EPL itu hari..., MU sudah tukar namalah!"

Konyol. Yang sedang leka mengadap komputer. Berpaling. Dan. Bertanya, "Hah? Apa nama baharunya?"

"KLMU!" gua beritahu.

Lalu. Guruh pun. Bagai berkata-kata, "Roarrrrrrhahahahaha...!"

Petang tu. Petang yang tidak seperti selalu-selalu. Petang itu. Petang yang gelap. Gelap seperti malam. Kerana hujan telah turun. Selebat-lebatnya. Dan. Kami masih di studio. - Nak 'pekena' teh tarik pun bukannya ada payung, alahai!

10 Comments:

Blogger Melissa With Poetry said...

adakah saya yg first???

Mei 18, 2010 12:03 PTG

 
Blogger farwalis said...

ya anda yang 1st melissa.

Mei 18, 2010 12:08 PTG

 
Blogger the sastraboy said...

tahniah melissa!!

hehe.saya yang kedua??

apasal lak MU jadi mangsa neh?

huhu

Mei 18, 2010 3:07 PTG

 
Blogger dugongsenyum said...

((((( KAH KAH KAH KAH )))))

gelak macam petir aku dibuatnya

Mei 19, 2010 12:31 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Mel,
You first!

Far,
:)

Sas,
Ha ha.

Dug,
HA HA.

Mei 19, 2010 8:52 PG

 
Blogger pye:rudz said...

tiap2 hari keluar buletin utama iklan dia tu...

Mei 19, 2010 8:53 PG

 
Blogger HMN said...

ini entry hilang akal namanya yang boleh menyebabkan orag gelak tanpa berfikir panjang..

mungkin kecuali peminat tegar MU

Mei 19, 2010 11:16 PG

 
Blogger Amiene Rev said...

Saya masih tetap dengan Chelsea, dulu Chelsea sering kalah... tetapi tiba-tiba menang pula.

Apa pun, saya sendiri tidak tahu kenapa saya sokong Chelsea. Haha.

Mei 19, 2010 8:40 PTG

 
Blogger Jebon said...

lepas ni ketawa macam guruh, memang sejenis ketawa yang musim.
"Roarrrrrrhahahahaha...!"

Mei 19, 2010 10:33 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Pye,
HA HA HA. Gua pun hairan. Sejak tak menang ni - hari2 keluar dalam Buletin Utama.

Hari tu Rozinor ada juga keluar dalam berita KLMU ni - tatau apa dia buat sana. Main bola ka, bancuh air ka, hapa ka... Ha ha.

MLN,
He he he.

Amin,
Musin depan - gua masih menyokong Bolton WFC.

Jebon,
The he he he. <= hok ni ketawa jenis hujan renyai2 menjelang senja. :)

Mei 20, 2010 8:53 PG

 

Catat Ulasan

<< Home