"Gua cukup takut bila Sinaganaga berfikiran macam ni. Sebenarnya gua cukup takut bila Sinaganaga berfikir. Sinaganaga memang serba boleh, dan mempunyai misai yang sungguh jantan, tapi berfikir bukanlah kekuatannya." - Sufian Abas.

08 Ogos 2005

Pada suatu hari di musim yang berangin

Naser. Tak pernah lekang. Dengan minyak cap kapak.

Kejap-kejap. Di buka. Tudung botol. Minyak cap kapak. Ditonyohnya. Minyak cap kapak. Ke hujung jari. Digonyohnya. Minyak cap kapak. Ke lubang hidung. Lalu. Di tutup. Tudung botol. Minyak cap kapak. Itu. Kembali. Dan. Di simpan. Ke dalam. Saku seluar. Poket hadapan.

Kejap-kejap. Di buka. Tudung botol. Minyak cap kapak. Ditonyohnya. Minyak cap kapak. Ke hujung jari. Digonyohnya. Minyak cap kapak. Ke lubang hidung. Lalu. Di tutup. Tudung botol. Minyak cap kapak. Itu. Kembali. Dan. Di simpan. Ke dalam. Saku seluar. Poket hadapan. Naser.

Macam deja vu! Mungkin dia diserang. Selsema.

"Uh uh!!???" Naser.

"Kenapa?" Aku.

"Minyak cap kapak aku tumpah!" Naser.

"Kat mana?" Aku.

"Kat dalam seluar! Uh uh uh, berangin!!!" Naser.

Ya ya. Pada hari itu. Satu botol penuh. Minyak cap kapak. Naser. Tertumpah. Di dalam seluar. Kerana tudung botolnya. Tidak ditutup. Ketat.

MORAL: Jangan simpan. Minyak cap kapak. Di dalam. Saku seluar. Poket hadapan. Kalau tak mahu. Angin.

0 Comments:

Catat Ulasan

<< Home