"Gua cukup takut bila Sinaganaga berfikiran macam ni. Sebenarnya gua cukup takut bila Sinaganaga berfikir. Sinaganaga memang serba boleh, dan mempunyai misai yang sungguh jantan, tapi berfikir bukanlah kekuatannya." - Sufian Abas.

03 November 2004

Toyama Shi Toyama Ken

> bluehikari said...
> Toyama? Ii tokoro deshita!

Tokoro? AnoOooOOoo... aku pernah belajar pasal 'tokoro' ni, hish! Dululah. Sekarang, dah berkarat.

Tokoro-dokoro, tokoro-kamawazu he he... Dia tanya aku pasal tempat ni. Dia tanya, which part of Toyama kot, ntah?

Sumimasen, watashi wa nihongo de skoshi dake (dekimasu?) he he... Marego, ichiban number one! Yappari! Anone... Rumah Miyuki dua puluh minit berkereta dari bandar. Hey, kedai Dunkin' Donuts berhampiran Koshi-Kaikan tu ada lagi ke?

TOYAMA
Aku suka tinggal di Toyama. Cantik. Di kelilingi (tujuh?) gunung. Sejuk. Kalau nak main kepung-kepung ikan di sungai kita pergi ke Gokayama (dan boleh bermalam di Gasshoo Tsukuri). Kalau nak main salji kita pergi ke Tateyama (dan kalau nasib baik, musim panas pun ada ais lagi di sini). Kalau nak pergi ambil-ambil gambar kita pergi ke Kurobe (dan boleh ofuro di onsen jugalah).

Nanti aku cerita lagi.

Soradewa matane bye bye!

3 Comments:

Blogger rudy bluehikari said...

Bab Jepun ni,..aku rasa aku sorang yang komen ni... ihiks! Toyama ken..ikkai ryouko ni itta. Kirei na tokoro datta yarou? Naga, aku rasa part paling "shock" ialah criter mandi onsen. Criter la criter laa... ahahaha! Tokorode, aku jauh dari Toyama, nun di utara;Fukushima dekat ngan Sendai. Shiranai kamo shirenai. Ok Naga aku tunggu criter PENGALAMAN ONSEN ko.. yay!

November 05, 2004 11:53 PG

 
Blogger Hasza said...

Sapa kata pasal Jepun Blue hikari sorang saja boleh komen. Ore mou komento dekiru zo!!

Toyama te siran!! Saitama ga sugoi yo! Soshite Tochigi, Ibaraki.....

Hehehehe

Tak pernah sampai pun ke toyama tu. Walau dah pusing satu Japong, dari Hokkaido sampai Shikoku dan Kyushu, Toyama aku tinggalkan sebab tak ada sesiapa yang boleh numpangkan aku masa tu.... hehehehe


hasza @ robot jepung

http://hasza.blogspot.com

November 09, 2004 9:23 PG

 
Anonymous Tanpa Nama said...

Tak kisah. Siapa-siapa pun boleh komen. Orang Ghana pun boleh komen he he he....

Eh, rugilah kau tak singgah ke Toyama!

November 09, 2004 12:16 PTG

 

Catat Ulasan

<< Home