"Gua cukup takut bila Sinaganaga berfikiran macam ni. Sebenarnya gua cukup takut bila Sinaganaga berfikir. Sinaganaga memang serba boleh, dan mempunyai misai yang sungguh jantan, tapi berfikir bukanlah kekuatannya." - Sufian Abas.

02 November 2004

Hasan Kedekut

"Secawan kopi atau teh tarik naik lima sen tak munasabahlah. Caranya ialah jangan bubuh air itu penuh sangat, perkurangkan kuantitinya, jadi selesailah masalah kos yang sedikit extra itu"
- Hassan Marican, Mingguan Malaysia Ahad 31 Oktober 2004

"Itu pasal Che Det suruh dia jaga Petronas. Kalau tak kedekut mana boleh jaga Petronas."

"Jadi, kita kena kerja cukup-cukup jer berdasarkan upah yang dibayar oleh majikan ya Yang?"

"Tak. Aa kena kurangkan kerja berbanding upahlah!"

"Ooo...!"

4 Comments:

Anonymous Tanpa Nama said...

kita tak perlukan gula banyak-banyak pun dan mamak teh tarik tu pun dah lama dah kurangkan gula

di negara luar pun mereka dah proses rokok yang kurang tar dan nikotina

kita bila lagi?

November 02, 2004 9:07 PG

 
Anonymous Tanpa Nama said...

muerekkekekee...betul jugak Naga, dengan cara itu dah tentu kite dapat upah lebih dari kerje...tak payah gaduh dengan majikan minta upah lebih..

November 02, 2004 9:35 PG

 
Anonymous Tanpa Nama said...

Ralat suatu masa asal bukan video http://www.lasso.com.my/didiz/blogger.htm (kawan aku)

tapi Didiz ambil dari Pakcik (juga kawan aku.)
............................

Cakap pasal pengurangan dan jimat ni, teringat aku padam rokok half way utk makan. After makan, aku continue rokok separuh tu. Guna lighter kedai.

Tauke kedai tegur, "Dah lah beli rokok tin, lighter free dan pulak tu bersambung sambung pulak tu. Kaya awak ni?"

November 02, 2004 12:30 PTG

 
Anonymous Tanpa Nama said...

sinaganaga meracau
aku tersampuk..lalu terduduk

eh..best jugak tengok naga meracau
*wink-wink*

-salina-

November 02, 2004 2:07 PTG

 

Catat Ulasan

<< Home