"Gua cukup takut bila Sinaganaga berfikiran macam ni. Sebenarnya gua cukup takut bila Sinaganaga berfikir. Sinaganaga memang serba boleh, dan mempunyai misai yang sungguh jantan, tapi berfikir bukanlah kekuatannya." - Sufian Abas.

05 November 2004

Tisu gulung

Setiap bulan kami dibekalkan dengan tisu gulung. Empat gulung setiap seorang. Tapi, aku tak pernah gunapun. Kawan-kawan berbangsa Cina yang selalu guna. Guna aku punya. Aku? Aku ***** kat rumah.

"Oit Malay male. Pinjam you punya tisu sikit. I mau pigi toiletlah!"

Aku koyakkan satu bahagian (sekeping?) dan aku berikan kepada kawan Cina tu...

"Haiya! Mana ada cukup maaa!"

"Laa... mana I tahu. Berapa banyak baru cukup maaa???"

"Ciau cit cit ciau... one part only, haiya... kudukut... ciau ciau cit ciau... pangsai... ciau ciau... not enough ooo... ciau cit cit ciau ciau... one part only, haiya...!" Mamat Cina Jinjang tu membebel (cakap Cina) kat kawan-kawan lain.

Tapi, itu dulu. Masa aku kerja dengan agensi periklanan yang tersohor di ibukota.

Sekarang? Aku tak sahur... alahai!

2 Comments:

Blogger rudy bluehikari said...

satu insiden yg tak boleh aku lupa masa duk kat nihon dulu. Ada 2 org kawan aku ni ditakdirkan dok satu daigaku.pastu dok berdua sewa umah sama2.tah camne ke bodohnya, disebabkan TISU TANDAS yang masing2 berkira nak beli terus jadik GADUH BESAR. Masing2 pindah umah.Sampai la ni tak kawan dah! ruginya~

November 06, 2004 8:47 PG

 
Anonymous Tanpa Nama said...

entry ni ada cryptic message ke apa..
apa kaitannya tisu toilet dgn ko tak sahur tu??

November 07, 2004 11:54 PTG

 

Catat Ulasan

<< Home