"Gua cukup takut bila Sinaganaga berfikiran macam ni. Sebenarnya gua cukup takut bila Sinaganaga berfikir. Sinaganaga memang serba boleh, dan mempunyai misai yang sungguh jantan, tapi berfikir bukanlah kekuatannya." - Sufian Abas.

15 November 2010

Awek dia pilih KLCC

Dulu. Bangunan KLCC tak ada lagi. Bangunan Dayabumi pun tak ada lagi. Maka. Budak-budak Sains Selangor dengan Convern Bukit Nenas 'dating' dekat bangunan AIA. Dan. Budak-budak Sains Selangor dengan Methodist Girls' School 'dating' dekat tepi Masjid Negara. Dan. Budak-budak Sains Selangor dengan Sri Puteri 'dating' dekat bangunan Tabung Haji (kini - bangunan Perkim). Dulu.

['Dating' budak-budak kapel dulu-dulu pun lebih banyak berkisar tentang hal-hal: 1. bertukar-tukar lencana besi, 2. bertukar-tukar kertas soalan, 3. bertukar-tukar tips macamana nak ubati scabies, 4. bertanyakan status duit biasiswa dah keluar ke belum.]

Bangunan Perkim.

Dialog budak-budak kapel dulu-dulu macam ni agaknya kot:

"Nak buat macamana... aku tak penting, bodoh!"

Bla bla bla.

"Aku bagi dia pilihan tadi, bodoh! REST. Aku bagi dia [pilih] bangunan Tabung Haji atau aku... Dia pilih Tabung Haji, bodoh!"

HA HA HA. Islamika sungguh budak-budak dulu, eh!

50 Comments:

Blogger . said...

saya pilih bank rakyat.

November 15, 2010 3:03 PTG

 
Blogger fynn jamal said...

BWAHAHAHAHAHAHAH

November 15, 2010 3:18 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Nizam : Kalau pilih Bank Rakyat - tu budak Sek. Ren. Sultan Salahudin weh!

November 15, 2010 3:19 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Fynn : Amboi, ketawa besar nampakkkkk!

November 15, 2010 3:22 PTG

 
Blogger pizli.mw said...

Wahahahahahahhaa..

November 15, 2010 3:31 PTG

 
Blogger FARYN said...

uncle,yg dating tepi masjid negara ialah budak MGSKL la...

November 15, 2010 3:43 PTG

 
Blogger addyaholix said...

dah tengok clip tu. macam sial haha!

November 15, 2010 3:50 PTG

 
Blogger famia said...

Comel. Tapi kalau sekolah kitorang dialognya lebih kurang begini, "Pilih aku ke pilih Padang Besar?"

(lama tak ke sini :p )

November 15, 2010 3:59 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Piz,
:)

Farin,
Ya ya, betul betul, yang kat tangga berdepan Masjid Negara tu - MGKL? He he. Lupa la, dah lama tak sekolah.

Adi,
He he.

November 15, 2010 4:04 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Fam,
Pilih Padang Besar laaa... He he.

November 15, 2010 4:08 PTG

 
Blogger Jef Hadi said...

err,

KLCC tu apa?

jagung kaa?

haha.

November 15, 2010 4:17 PTG

 
Blogger MKriza said...

Sekolah saya dulu dalam hutan kelapa sawit. Dan kami tak dating.

November 15, 2010 4:39 PTG

 
Blogger Corey said...

Gua layan video tu secara konsert berbaloi-baloi.Satu mamat sudah sound, "puitihnya awek tuuu, tapi apasal muka mamat tu tak ada cahaya langsung?".Gua tersedak asap rokok dengar soalan tu.

Gua pilih IJN...nak kira macam mana tu bang?

November 15, 2010 5:06 PTG

 
Blogger farah wahidah said...

hahahaha . trok kan orang2 zaman skarang ?

November 15, 2010 5:12 PTG

 
Blogger ayobkelubi said...

bang.

bangunan perkim nostalgia betul!

kantoi ngan guru besar tengah ponteng kelas!.

berterabur lari!.

hahahaha.

p/s : gua sekolah dekat dengan perkim tu.

November 15, 2010 5:16 PTG

 
Blogger farwalis said...

kahkahkah. adoi.

abis kalau zaman sultan melaka agaknya apa ek bang?

November 15, 2010 5:30 PTG

 
Blogger FARYN said...

bukan lama tak skolah..
uncle dah tua..
muahahaahahahaa

November 15, 2010 5:59 PTG

 
Blogger tasekM said...

kalau budak convent teluk intan dating dgn budak sekolah sains teluk intan soalan dia gini, 'ko pilih aku ke jam tinggi...?'.

'aku pilih kepsi'.



.

November 15, 2010 6:23 PTG

 
Blogger Tun Af'fi Sofyan said...

hahahaha..

November 15, 2010 7:23 PTG

 
Blogger Ahmad Hamzah said...

hahahaha ade byk versi rupenya hahaha klaka3

November 15, 2010 7:24 PTG

 
Blogger Unknown said...

Buat masa sekarang ni Mush plih KOMTAR.

dulu dating kat belakang Dewan Makan asrama...nostalgia

November 15, 2010 7:49 PTG

 
Blogger syed hafeez said...

Kahkahkah, dulu sempat ke rakam video comolot?

November 15, 2010 7:57 PTG

 
Blogger asuhara sue said...

ingatkan org korea jek suka buat scene kat tepi jalan, rupa2nya budak2 mlesia pun suka jugek!eyarkkkkkkk! baka!

November 15, 2010 8:44 PTG

 
Blogger pizli.mw said...

Apa pun bro, ini entry of the year dalam semua blog yang aku singgah tahun 2010..

November 15, 2010 9:05 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Sas,
:)

MK,
:)

Kori,
IJN? Kau sekolah mana ni? Asrama UTM ke? He he.

Farah,
Sangat teruk!

Yob,
HA HA. Maxwell?

Fr,
:)

Farin,
Ngeh ngeh. Uncle nak cucuk Pak Usop suruh Farin masuk DBP la nanti. :)

Tasek,
Kepsi sedap! :)

Affi,
:)

Junk,
Ha ha.

Mush,
Kalau kat Dewan Makan - orang panggil 'bergendut'! :)

Syed,
Dulu ada telefon awam je. :)

Asu,
Teruk dah akhlak mereka ni. :) Hye, jangan cakap siapa gua untuk menghukum lak weh! Kita ni diberi akal - maka, kita bolehlah menghukum mana yang baik mana yang buruk. Ok. :)

Piz,
HA HA HA.

November 15, 2010 9:26 PTG

 
Blogger E. said...

habis, siapa dating kat pudu? hahahah.

November 15, 2010 9:53 PTG

 
Blogger mapieceofart said...

bang, dulu time sekolah2 dating kat library, nyuruk belakang rak buat2 pilih buku. kalau pun x dapat dating, leh baring2 ponteng kelas!

*teruk sangat vid tu... buat malu mak bapak...

November 16, 2010 2:51 PG

 
Blogger N.I said...

setiap satu ayat kena ada bodoh di belakang.

kalau sebut 40 ayat, ha bodoh betul lah jadinya!

tengok, tak reti pilih dah yang mana.
eheh.

best gila review ni.

November 16, 2010 3:10 PG

 
Blogger FdausAmad said...

Lu tak give up ke jend?
gua dah...

November 16, 2010 3:51 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Anto,
Dating kat Pudu kalu - budak Kokerin dengan budak Jalan Peel la kot.

MaPie,
Entah, masa sekolah-sekolah dulu gua tak pernah dating. :)

Nisha,
:)

Fdaus,
Givab apanya? Givab kerja? Ke givab menulis?

Eh, lu kenal Zainal Abidin Juni (Cari Gali)? Hah, tu kawan sekolah gua tu. Eh, lu department mana weh?

November 16, 2010 9:25 PG

 
Blogger Jarr said...

Salam senior,

gua akan tubuhkan satu sindiket polis mcm kat acheh tu..polis akhlak.tuan jadi commissioner mau?

=))

November 16, 2010 9:26 PG

 
Blogger MOnSter KEkhai said...

hahaha....

November 16, 2010 10:09 PG

 
Blogger Anonymous said...

gua baru dapat 'tangkap'.

gua baru tengok itu kelip video.

gua pasang lagu ebiet kuat-kuat.

'..ato halam mulai henggan, bersahaba dengan kita, coba kita bertanya pada..rumput yang bergoyang..ho ho ho..ho ho ho ho hoo..'

gua pilih iman.

~po.

November 16, 2010 11:13 PG

 
Blogger Corey said...

Tak..tapi gau rasa kat IJN ada cik misi yang cun.Hehehe

November 16, 2010 12:14 PTG

 
Blogger Mohamad Farez Abdul Karim said...

kalau dating kat Penjara Pudu? Dulu2 lah katakan...hehe

November 16, 2010 12:27 PTG

 
Blogger Hambali ® said...

ah Kl dulu memang mendamaikan ... tak penuh dengan bangla/vietnam/indon

November 16, 2010 12:30 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Jar,
Berapa gaji nak kasi? :)

Mon,
Ha ha.

Po,
Lu memang slow! HA HA.

Kori,
Dulu-dulu - IJN tu tapak apa ek? Tengah cuba nak ingat.

Bumi,
Lu bagus - kawin muda - bini pun cantik - meniaga pun maju - berkat semua tu! Bagus bagus!

Ham,
Ya, beruntunglah siapa2 yang pernah tinggal di KL pada zaman dahulu kala. Psssst psssst, masa zaman tu - Kak Ainon pun masih pakai skirt pendek lagi, the he he he. Ngancam you! *ahaks*

November 16, 2010 12:58 PTG

 
Blogger sid sienna said...

bestest review of the VC so far.. haha.. tp itulah wajah Malaysia.. scary kn...

November 16, 2010 1:42 PTG

 
Blogger fiza sarawak said...

mcm haram je.
ktrg dlu ske g dating berjemaah.
msg2 nk control macho.
nk jge stended skola!!!
sy plih the mall!
peace!!

November 16, 2010 3:32 PTG

 
Blogger FdausAmad said...

Macam pernah dengar nama tu..

tapi yang legend sains selangor sini Johari Dasri, kenal?

dulu CEO carigali..sekarang Head mende ntah..

November 16, 2010 5:01 PTG

 
Blogger Unknown said...

Boleh pandang2, jangan pegang2.. Hahaha, cium takpe kot?? ngok nye budak tersebut..

November 16, 2010 5:31 PTG

 
Blogger mimizuzuhaha said...

aku pilih perpustakaan negara. banyak ilmu lam tu

November 16, 2010 5:52 PTG

 
Blogger mohd faris bin mohd aladin said...

budak sains selangor da tuka taste skrg nie. usya gay depan tasik suda.sempoi gak:D

November 17, 2010 4:30 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Indah,
Ada orang kata - kubur masing-masing dan siapa kita nak menjatuhkan hukum (selain Allah).

Tapi, kita ni hidup bermasyarakat dan manusia itu khalifah di dunia yang diberi akal dan fikiran untuk menentukan yang mana baik yang mana buruk.

Chewahhhhhhhhhh! :)

Fiz,
Sri Putri eh? Well, dulu-dulu, Tha Mall pun tak ada lagi. :)

Fdaus,
Johari Dasri tu super senior gua. Belum dapat 'datuk' lagi ek dia, he he.

Kom,
Ngeh ngeh!

Mimi,
:)

Faris,
HA HA HA HA HA. Nanti gua pergi sekolah - kasi 'bakar' sikit itu junior-junior.

November 17, 2010 8:43 PTG

 
Blogger fiza sarawak said...

hebat tekaan anda!hehe.
mse 2 the mall dh wujud kot rsenye.tp nme die lain.ape ntah.aku pn x ingt.
haish!xtaw la pe ade dlm kepala otak bdk2 zmn skarg ni~~

November 18, 2010 9:32 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Fiz,
Yohan. :)

November 18, 2010 12:48 PTG

 
Blogger Fairul Nizam said...

Takkan cerita pasal ubat scabies je, dude. Cerita kurap celah kelangkang dianak tirikan ya? Heheh.

November 19, 2010 11:06 PG

 
Blogger ayobkelubi said...

bang naga. ya betulll! MAXWELLIAN aku ni..

mara serentak
tuju kemasyhuran
cabari dunia
capai kejayaannn.

November 19, 2010 11:40 PG

 
Blogger Norul Malakiah Sidek said...

hahaha budak sains slangor skrg dah dating kat padang sahara, padang oasis, sume padang diorang rembat..paling barai pi tasik la..ushar gay, rempitsss...



i think im your super super duper junior..

November 19, 2010 12:17 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Yob,
Aku pernah juga dapat tawaran masuk either masuk Maxwell or masuk Raja Abdullah, HA HA HA.

Mis,
Abang dulu dating (bergendut) kat belakang almari kat dalam kelas 'je, HA HA HA. Zaman tu - PPI masih kuat, dek oiiiii - terpaksa dating sorok2. :)

November 22, 2010 10:38 PG

 

Catat Ulasan

<< Home