"Gua cukup takut bila Sinaganaga berfikiran macam ni. Sebenarnya gua cukup takut bila Sinaganaga berfikir. Sinaganaga memang serba boleh, dan mempunyai misai yang sungguh jantan, tapi berfikir bukanlah kekuatannya." - Sufian Abas.

31 Mac 2005

Pejabat aku 'hired' bomoh baru! Ini baru bomoh!

Aku mengendap. Dia. Berseorangan di dalam stor pejabat. Berdiri. Tangan kanan memegang tombol pintu kabinet. Tak lepas. Sambil mulut berkumat-kamit bagaikan sedang membaca jampi serapah. Antara dengar dengan tidak.

Sesekali matanya picing. Nafasnya tersangkut... lagi. Kembali dia menggeleng-geleng. Kepala. Ayat yang dibaca tidak cukup harakat. Barangkali mungkin. Entah!

"Oit! Kau buat apa ni...?" Aku.

"O-pocot! Oh, engkau... ingat siapa tadi. Aku tengah berlatih!" Dia.

"Berlatih halau hantu?" Aku.

"Tak. Berlatih akad nikah!" Dia.

Ha ha. Kawan aku berlatih akad nikah dengan tombol pintu kabinet di dalam stor pejabat!

"Hah! Cuba buat sekali lagi! Aku 'check' betul ke tidak..." Aku.

"Ok ok! Aku terima nikahnya si polan binti si polan..." Dia. Sambil pegang tombol pintu kabinet. Lagi.

Selamat Pengantin Baru kawan!

2 Comments:

Blogger Amyz! said...

hahaha.. kasihannya dia..

April 01, 2005 1:29 PTG

 
Blogger temporaryinsanity said...

nasib baik berlatih akad jer...
kalau berlatih bersanding ker...malam pertama ker... lagi la haru

April 04, 2005 3:33 PTG

 

Catat Ulasan

<< Home