"Gua cukup takut bila Sinaganaga berfikiran macam ni. Sebenarnya gua cukup takut bila Sinaganaga berfikir. Sinaganaga memang serba boleh, dan mempunyai misai yang sungguh jantan, tapi berfikir bukanlah kekuatannya." - Sufian Abas.

13 Oktober 2004

I think she missed a train to Mars laa...

Semuanya bermula pasal cerita-cerita perihal nak dapat pahala lebih di bulan puasa. Jeehan kalau bercakap memang 'tak tengok orang'! Hasilnya, Itote naik angin lagi, alahai! Jeehan pun Jeehan!!! Tapi, 'panas' Itote jarang sampai ke petang. Dia dah 'sejuk' dah.

"Bro, tahun depan Shamin darjah empat. Dia akan baca buku yang kau 'design' ya. Moga-moga kau akan dapat banyak pahala." Kata Itote.

Tahun dulu, aku 'design' buku teks English Year One SJK Cina/Tamil. Awal tahun ni, aku 'design' buku teks Bahasa Melayu Kelas Peralihan. Kalau budak-budak Cina dan India (dan bangsa lain) tu pakat berdoa - kau rasa-rasa aku dapat masuk SYORGA tak?

Hujung tahun ni, aku 'design' buku teks English Year Four SK. Kalau budak-budak darjah empat seluruh Malaysia mendoakan aku - aku rasa-rasa... aku... masuk SYORGA kot, ntah!

Tapi, mana ada budak-budak sekolah buka buku dan berdoa untuk aku. Tak pernah! Cikgu tak pernah ajar. Cikgu tak pernah suruh pun!! Cikgu mana yang pernah mengajar 'from cover to cover?'

Aku harap, apabila Shamin buka buku itu nanti, dia akan doakan Uncle Bronya yang seorang ini. "Ya Allah ya Tuhanku. Nanti, Kau tempatkanlah Uncle Bro di SYORGA ya! Tingkat yang 'last' sekali pun tak apa..."

Jeehan, mak aku kata, kalau kita potong kuku pun kita akan dapat pahala. Itote, kau jangan marah-marah. Mungkin Jeehan dah terlepas kereta api ke Marikh tu...

MUZIK LATAR: Lagu Missed A Train to Mars orang belum tulis lagi. So, aku pasang lagu Midnight Train to Georgia by Tina Turner.

0 Comments:

Catat Ulasan

<< Home