"Gua cukup takut bila Sinaganaga berfikiran macam ni. Sebenarnya gua cukup takut bila Sinaganaga berfikir. Sinaganaga memang serba boleh, dan mempunyai misai yang sungguh jantan, tapi berfikir bukanlah kekuatannya." - Sufian Abas.

09 Oktober 2004

Kobau turun hago, ramai oghang dah tak kojo...

"Yang, kenapa dia orang naikkan harga rokok?" Tanya Aa. Aisey! Ni mesti nak suruh aku berhenti merokok lagi ni, alahai!

"Aaaa... sebab dia orang nak suruh kita jaga kesihatan!" Jawab aku.

"Tak, tak! Sebenarnya, dia orang nak galakkan lagi orang untuk menghisap lebih banyak rokok."

"Pulak. Reverse psychology?"

"Tak, tak! Direct approach. Cuma kita tak nampak dan fikirkan secara rinci. Di bawah sedar, orang akan rasa diri mereka berprestij kalau hisap rokok yang lebih mahal."

NOTA KAKI BANGKU: Aaaaa... 'designer' dengan 'engineer' memang tak sama fikir.

3 Comments:

Blogger Tok Rimau said...

Ini kali pertama ada perasmian weblog. Biasanya orang pertama yang tulis komen dikira diberi penghormatan. Dalam kes blog kau ni, aku tidak diberi penghormatan upacara "pecah tanah". Aku cari dan jumpa lalu tulis komen. Ini macam "mencabul" pula :-)

Pasal rokok: Klise biasa adalah hisap rokok bila tension, tidak aku. Aku hisap bila happy. Aku social smoker. Harga barang naik sebab minyak naik. Minyak naik sebab harga rokok naik. Itu teori aku.

Oktober 09, 2004 1:59 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Rimau,
(Aku tahu) Harga kau mahal! ha ha... Tak mampu aku.
Tapi, abang Puaad tak untung apa pun. Dia dapat yang dah 'tercabul' ha ha ha...

Oktober 09, 2004 2:32 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Rimau,
Aku akan rujuk MatJan nanti - kes kau ni 'duduk' dalam kanun apa... HA HA!

By the way, cover GT2 dah on the way... Pergi check kat pigeon hole!

Oktober 09, 2004 5:18 PTG

 

Catat Ulasan

<< Home