"Gua cukup takut bila Sinaganaga berfikiran macam ni. Sebenarnya gua cukup takut bila Sinaganaga berfikir. Sinaganaga memang serba boleh, dan mempunyai misai yang sungguh jantan, tapi berfikir bukanlah kekuatannya." - Sufian Abas.

08 Mac 2012

Bahasa undang-undang V0.1

Gua tanya Mat Jan, "Bona fide tu apa?"

"Dengan niat baik!" Mat Jan jawab gua.

...

Mat Jan beritahu gua, "Kalau dengan niat jahat - mala fide!"

"Norkumalasari?" Gua tanya Mat Jan, ringkas.

Mat Jan jawab gua, "Nor itu cahaya, Ku itu aku, Mala tu dengan niat jahat, dan Sari adalah sejenis pakaian masyarakat India."

HA HA.

14 Comments:

Blogger yee said...

1st

Mac 08, 2012 3:18 PTG

 
Blogger yee said...

seken

Mac 08, 2012 3:19 PTG

 
Blogger yee said...

ted

Mac 08, 2012 3:20 PTG

 
Blogger yee said...

4th

Mac 08, 2012 3:20 PTG

 
Blogger yee said...

5th

Mac 08, 2012 3:21 PTG

 
Blogger yee said...

6th

Mac 08, 2012 3:22 PTG

 
Blogger yee said...

7th
ok done

Mac 08, 2012 3:23 PTG

 
Blogger cikwajacomel said...

Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

Mac 08, 2012 3:50 PTG

 
Blogger cikwajacomel said...

TERBAEEKKKK Mat Jan!
Hanya org2 ber iq tinggi jer yg expert merapu camtu.
Hahaha...

Mac 08, 2012 3:51 PTG

 
Blogger Diego Amani said...

nor-aku-malas-arini

Mac 08, 2012 4:04 PTG

 
Blogger nizamsani said...

beliau tak terdetik nak tulis blog semulakah?

Mac 09, 2012 3:01 PTG

 
Blogger MARSLI N.O said...

naga, kau makin sebok sekarang, ya?

MARSLI N.O

Mac 11, 2012 11:08 PG

 
Blogger Najwa Aiman said...

Biso bona fide... eheks...

Mac 13, 2012 4:59 PTG

 
Blogger Pegawai Khalwat said...

Kalau Noorkumalasari mala fide, dia dah saman hang. Nasib baik hang bona fide.

Mac 15, 2012 9:56 PG

 

Catat Ulasan

<< Home