"Gua cukup takut bila Sinaganaga berfikiran macam ni. Sebenarnya gua cukup takut bila Sinaganaga berfikir. Sinaganaga memang serba boleh, dan mempunyai misai yang sungguh jantan, tapi berfikir bukanlah kekuatannya." - Sufian Abas.

15 November 2005

Buku tentang Nordeen

“Kalau kau. Jadi Datuk Bandar KL. Apa perkara. Yang mula-mula sekali. Kau hendak buat?” Aku. Di meja sebelah Nordeen.

“Saya nak bina pantai, bang! KL tak ada pantai. Jadi, tak payahlah warga KL nak bersusah-susah ke PD; mencari pantai, nanti.” Nordeen. Di meja sebelah aku.

“Ooo!” Aku. Di meja sebelah Nordeen.

Diam. Tak lama.

“Kalau saya jadi Datuk Bandar, apa perkara yang abang mula-mula sekali nak buat?” Nordeen. Di meja sebelah aku.

“Aku. Tulis buku. Tentang kau.” Aku. Di meja sebelah Nordeen.

“Buku?” Nordeen. Di meja sebelah aku.

“Ya ya! Buku. Dengan tajuk: Skandal Seks dan Rasuah Encik Nordeen!” Aku. Di meja sebelah Nordeen.

Ha ha. Ketawa kami mengekek. Dan setelah puas mengekek, kami kembali diam.

0 Comments:

Catat Ulasan

<< Home