"Gua cukup takut bila Sinaganaga berfikiran macam ni. Sebenarnya gua cukup takut bila Sinaganaga berfikir. Sinaganaga memang serba boleh, dan mempunyai misai yang sungguh jantan, tapi berfikir bukanlah kekuatannya." - Sufian Abas.

10 Mei 2006

Misteri: Pau Suri

Aku berkursus. Tiga hari. Esok, hari yang terakhir.

"Petang ini. Kita makan karipap. Kah lagi?" Aku.

"Tak bang. Petang ni, kita makan kuih pau!" Suri. Tiba-tiba menjelma. Kemudian *plop!*.

O-pocot!

"Pau Suriiiii... Boleh berada di mana-manaaaaaaa!" Narator.

Eeeeeeiiiuuuuoooooooooo!

24 Comments:

Blogger TimYohannon said...

Lepas ni hantu kuih apa pulak ye? Hantu popia? Sedap tak kuih popia basah Abang SS Ali :p

Mei 10, 2006 1:25 PG

 
Blogger Seniman Jalanan said...

sedap tak pau suri? sedap tak pau suri? cara arr naga

[tembakau]

Mei 10, 2006 1:58 PG

 
Blogger artisticklytouch said...

teringin tengokkan pau cina yang gebu berwarna pink... jiranku buat pau pink gergasi yang dalamnya ada lagi empat pau pink. Aku nak rasa aku kata. Tak boleh dia kata. Ada babi (eh, boleh ke sebut nama menatang nih kat blog bro?). Aku tak lalu depan rumah dia selama 3 hari.

Mei 10, 2006 2:32 PG

 
Blogger Pegawai Khalwat said...

Pau?
Suri itu wanita?
Analogi barangkali.....
Analogi apa gamaknya......
Mungkin juga tidak.

Psss... otak aku dah mula terbayang macam mana rasa pau Suri.

Gebu? Pejal?

Isinya?

Mei 10, 2006 7:57 PG

 
Blogger Ron97 said...

sedap tak pau suri?

Mei 10, 2006 8:11 PG

 
Blogger Tok Rimau said...

Pau SSAli?

Mei 10, 2006 8:17 PG

 
Blogger dugongsenyum said...

Aku lebih suka Pau Ahmad.

Mei 10, 2006 8:35 PG

 
Blogger The-Mulan said...

12.05 pagi update blog? lps tgk citer hantu pau suri?

hmmm

Mei 10, 2006 8:41 PG

 
Blogger blackpurple said...

Naga...!!!..Engkau beli goreng pisang ke kuih pau ni? hehehe..

Mei 10, 2006 8:47 PG

 
Blogger Nizam Rusli said...

suri saya punya pau, saya saja yang rasa. orang lain tak boleh. harap maklum.. hahaha!

Mei 10, 2006 8:52 PG

 
Blogger tujuh86 said...

Apa endingnya? Bini aku tak nak tengok sebab dia takut! Leceh betullah tengok TV dengan orang pompuan ni.

Tengok cerita seram sikit, dia tukar siaran. Nak tengok pompuan seksi sikit, pun dia suruh tukar siaran juga.

Ha ha!

Pau suri kau tak habis-habis jugakah? Betul bukan serpihan nisan dan ulat mayat ya?

eeEEEooooOOOuuuuuu!!!

Mei 10, 2006 9:09 PG

 
Blogger yaabbna said...

Mula2 tgk dgn hosmet dan dia ckp ngantuk.dia masuk tido.

Aku tgk sorang2..Pasang lampu kuning je kat depan dan bila iklan last.Aku masuk tido.Hahaha

Tak tahu mcm mana endingnya.

'Pau suri blh berada dimana2"

Aku terbayang pau suri versi lain.Hehehe

Mei 10, 2006 10:52 PG

 
Blogger esis said...

nak suri punya pau...

Mei 10, 2006 12:00 PTG

 
Blogger vovin said...

Pehh, ramai jugak yang tengok cite pau suri nih.

Weh, endingnya tu awek berdua tu mati ke pengsan aaa? aku budget cam mati sebab mata terbukak.

Sapa-sapa boleh kasi intrepretasi?

"beli nasi goreng tukar jadi pau"
Misteriiii!

Dari
Vovin juga

Mei 10, 2006 12:12 PTG

 
Blogger shazy said...

Cerita hantu melayu seram ke?

Mei 10, 2006 12:22 PTG

 
Blogger tuan tanah said...

Suri? saya ingat anak tom cruise yang baru lahir tadi..

ooo... pau suri tu cerita rupanya...
ooo... blur lagi rupanya saya!

Mei 10, 2006 2:13 PTG

 
Blogger Fahd said...

ADAKAH INI SUATU PERKARA "ENAK" YANG TELAH DITINGGIKAN BAHASANYA SUPAYA HANYA PIHAK-PIHAK "BERSATU" SAHAJA YANG BOLEH MEMAHAMINYA?


AUUUUUUUUMMMMMMMMMMM

Mei 10, 2006 5:15 PTG

 
Blogger sinaganaga said...

Bakau,
Entah. Aku tak rasa pulak. Pau tu.

Art,
Babi? Boleh sebut kat sini? Aaaa, kadan2 boleh, kadang2 tak boleh. :)

Khal,
Aku pun terbayang 'pau' yang satu lagi.
Ha ha.

Buah,
Entah.

Rimau, Dugong,
Kat mana?

Mulan,
Ha ha. OP dah tidur ke?

Purp,
Aku beli goreng pisang.
Ha ha.

Vovin,
Ha ha.

786, Bana,
Ha ha.

Shazy,
Eeeeiiiiiuuuuooooo!

Tanah, Bete,
Kau orang memang 'blur'lah!
Ha ha.

Mei 10, 2006 6:00 PTG

 
Blogger Sayuti said...

saya dan Din, rakan serumah menonton sambil gelak guling2 dan mengajuk suara narator.

haha.

seramnya~~

Mei 10, 2006 8:11 PTG

 
Blogger kunci hilang said...

"anman hitotsu!"

"kau tak tau baca ke?" kakak berbaju kimono itu menjeling. Lagi.

Nota: Sekadar imaginasi.

Mei 10, 2006 10:46 PTG

 
Blogger Irzan said...

macam mana nak pesan buku ko kalau aku tinggal kat ukraine?

Mei 11, 2006 3:58 PG

 
Blogger sinaganaga said...

Irzan.
Emel kepada aku;
sinaganaga1547@yahoo.com

Mei 11, 2006 9:09 PG

 
Blogger Bukunota said...

aku rasa ada produk Pau Suri kat hypermarket. mungkin tak ada kaitan.

drama membosankan. dari awal sampai akhir, asyik-asyik cerita anak dara tu duk makan pau. kalau tutup tv dengan kain, dengar suara latar tu dah cukup.

formula cerita melayu yg terkini. ulang dan ulang dan ulang adegan makan.

moral of the story: weh anak-anak dara. pi lah jenguk dapur, untuk masak. asyik nak beli bungkus saja.

Mei 11, 2006 12:01 PTG

 
Blogger Jiwa Rasa said...

apa punya cerita la...
cerita seram yang menggelikan hati...tak seram langsung..

Mei 13, 2006 12:17 PTG

 

Catat Ulasan

<< Home